Ahogy a magánéletben, úgy a munka világában is fontos, hogy egészséges, tiszteleten alapuló kapcsolatokat alakítsunk ki. Az sem utolsó szempont, hogy jól érezzük magunkat a munkahelyen, ám ehhez mindkét félre szükség lesz. Hosszú távon az elköteleződésünk nemcsak nekünk, hanem a munkáltatónak is kedvez.
De melyek a jó együttműködés alapjai? Hol és hogyan találjuk meg azokat a vállalatokat, amelyek igazságos ajánlatokat kínálnak fel számunkra? Derítsük kI!
Az első kérdés: Hol?
Induljunk ki a digitális szféra által nyújtott lehetőségekből, mert bizony ezekből akad bőven. A közösségi média felületein, a cégek hivatalos oldalán közzétett posztokban és hirdetésekben hamar magunkra ismerhetünk, habár ez a célzott keresést nem könnyíti meg számunkra. A https://ozdallas.hu/vallalatok felületén például összegyűjtve szerepelnek azok a vállalatok, amelyek konkrét álláslehetőségekkel vannak jelen a portálon. Az út tehát egyértelműen az álláskereső oldalakhoz vezet. De egyáltalán miért jó ezeket használni?
Az állásportálokon a munkáltató és a pályázó is megfogalmazhatja elképzeléseit, ez tökéletes példa arra, hogyan találkozik a kereslet és a kínálat. Mindkét fél személyre szabottan kereshet; a munkáltatók különféle hirdetéscsomagok közül választhatnak, az álláskeresők pedig regionálisan, munkakör vagy akár vállalatok szerint is szűrhetik kereséseiket.
Az ilyen felületek legnagyobb pozitív hozadéka, hogy ha akarjuk, azt is megnézhetjük milyen nyitott pozíciók érhetők el egy-egy cégnél.
Árulkodó jelek, hogy nem működne a dolog…
Természetesen elsőre nem egyszerű leszűrni, hogy mit adhatna nekünk az adott vállalat, de ha odafigyelünk, akkor lesznek árulkodó jelek.
Bármilyen jellegű kapcsolatról is legyen szó, lényeges, hogy ne raboljunk feleslegesen egymás idejét. Azokat a munkáltatókat kell előtérbe helyezni, akikkel gördülékeny a kommunikáció és akik rugalmasak. Ha mindenféle extra teszttel, bonyolult folyamatokkal próbálják felmérni komolyan gondoljuk-e, nem biztos, hogy jó helyen járunk. Ez esetben lehet, hogy maga a munkaadó sem igazán tudja hogyan válasszon.
Az sem jó jel, ha napokra eltűnik a cég és válaszra sem méltat minket. Az udvarias hangnem, a segítőkész hozzáállás sem luxus!
A hirdetés szintén beszédes lehet
A hirdetések hangulata általában már tükrözi a munkáltató vállalati identitását, de sajnos azt vesszük észre, hogy erre napjainkban csak a nagyobb márkák helyeznek hangsúlyt.
Igazából kulcsfontosságú, hogy a cég olyan alkalmazottakat toborozzon, akik hasonló értékrendszerrel rendelkeznek. A hiteles, őszinte munkaadótól a jövőben is csak jót várhatunk.
Bízunk benne, hogy minden álláskereső rálel arra a munkahelyre, ami pozitív, fejlődésre ösztönző környezetet biztosít számára, ebben sokat segíthet egy jó álláskereső portál.