Microsoft: nőtt a magyarok veszélyérzete a kibertérben

Tavaly a korábbi évek javulása után romlott a magyarok veszélyérzete az online közérzetet és a kibertér biztonságát megmutató Digital Civility Index szerint — közölte a Microsoft.

Míg 2017-ben és 2018-ban valamelyest javult az index, 73 illetve 72 százalékra, tavaly pedig 77 százalékon állt, a magasabb érték alacsonyabb kiberbiztonságot jelez. A felmérés szerint az interneten leselkedő veszélyeknek különösen ki vannak téve a 18 év alatti fiatalok és a gyermekek. A nők lényegesen nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a beazonosított problémáknak, mint a férfiak. Az idei kutatás egyik fontos felismerése az is, hogy a tavalyihoz képest a fiatalok a korábbinál nyitottabbak arra, hogy a felnőttekhez, vagy a szüleikhez forduljanak, ha veszélyben érzik magukat az online térben. A megkérdezett magyar fiatalok 89 százaléka például tudja, kihez kell fordulnia, ha baj van. A példaképek a felmérés szerint pedig egyértelműen a pedagógusok és a szülők – írták. A magyar internetezők legfőbb problémái a felmérés alapján a kéretlen szexuális közeledés, álhírek tömkelege, online csalások, verbális zaklatás. Minden második magyarnak (54 százalék) okozott már fejfájást a tolakodó viselkedés a kibertérben, míg a kéretlen szexuális közeledés, vagy zaklatás valamilyen formájával minden harmadik megkérdezett találkozott. A szexuális zaklatás előfordulásában Magyarország a második, a zaklató viselkedésben pedig a harmadik a felmérésben szereplő 25 országok közül.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Ki gondolta volna? Valentin nap előtt többet költünk az interneten is

csü febr 27 , 2020
ShareTweetPinShareIdén február első két hetében 12 százalékkal többet költöttünk az internetes bónuszos oldalakon Valentin-napi ajándékra, mint egy évvel korábban, és a vevők ma már elsősorban nem tárgyakat, hanem élményeket vásárolnak partnerüknek. A Bónusz Brigád vásárlói például ebben az időszakban 18 százalékkal költöttek többet élmények, szolgáltatások vásárlására, mint 2019-ben, a külföldi […]

És még ez is...