Uniqa: a biztosítások terén is a jövő a digitális szolgáltatásoké

A biztosító társaságoknak főleg a mobil és a digitális megoldásaikat kell fejleszteniük annak érdekében, hogy fel tudják venni a versenyt a szektorban megjelenő technológiai cégekkel, valamint, hogy ki tudják szolgálni a fiatal generációhoz tartozó ügyfelek igényeit.

Kurtisz Krisztián, az Uniqa Biztosító vezérigazgatója szerint a következő öt évben a biztosítók ügyfeleinek 45-50 százalékát már olyan fiatalok jelentik majd, akik 1995 után születtek, így a biztosítóknak fel kell készülniük arra, hogy őket is meg tudják szólítani – fejtette ki a vezérigazgató. Hozzátette: a biztosítások terén érzékelhető trendek azt mutatják, hogy az úgynevezett fintech vállalkozásokkal párhuzamosan megjelentek az “insuretech” cégek is, és az általuk generált versenyben előbb-utóbb a “hagyományos biztosítóknak” is részt kell venniük.

A vezérigazgató úgy véli, idén az egyik legfontosabb feladat, hogy felmérjék és kialakítsák az ügyféligények kiszolgálására legalkalmasabb digitális csatornákat és biztosítsák azok elérhetőségét. Ennek érdekében az anyavállalat már tavaly mintegy 500 millió euró összegű digitális fejlesztési tervet fogadott el, ez a projekt olyan új és innovatív technológiai megoldások és termékek kidolgozását támogatja, amelyek megkönnyítik az ügyfelek, főleg a fiatalabb generációk igényeinek kiszolgálását. Elmondta: az új digitális megoldások a Big Data típusú elemzések mellett támogatják a biztosító és az ügyfelek közötti kapcsolatfelvétel egyszerűsítését és a gyors, hatékony biztosításkötést is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.