Úgy nő az online tévézés, mint a kis gömböc


A Media Hungary 2015-ön az összes friss és meghatározó hazai és nemzetközi iparági trend terítékre került: szó volt például az online tévézés előretöréséről, a második képernyő fontosságáról, illetve a digitalizáció hagyományos médiára kifejtett, egyre növekvő hatásáról. Konklúzióként levonható, hogy a magyar média- és kommunikációs piac viszonylag gyorsan reagál a változásokra és képes integrálni a jövőbe mutató, jórészt technológiai alapú, innovatív megoldásokat. A legjobb hazai és elismert nemzetközi szakemberek a televíziós, rádiós, nyomtatott és online média jelenét és jövőjét firtató kérdések mellett a közösségi média, a reklámozás, a neuromarketing és a tartalommarketing aktualitásait is feszegették. Emellett külön szekció foglalkozott a nők szerepével az üzletben, médiában illetve fogyasztói célcsoportként, valamint számos izgalmas gondolat hangzott el arról is, hogy milyen tartalmakra és milyen platformokon gerjednek a legfiatalabb generációk.

Hatalmas átalakulás zajlik jelenleg a televíziózásban, globális és hazai szinten is. A klasszikus „lineáris” (kizárólag tévékészüléken, előre meghatározott műsorrend szerinti) tévézés ugyan még tartja vezető pozícióját, de a fiatalokat már egyre inkább a neten keresztül, bármilyen okoseszközön, igény szerinti időben elérhető televíziós tartalom (OTT) érdekli. A hazai viszonyokat jól jellemzi, hogy a földfelszíni digitális műsorszórásnak húsz, míg a klasszikus, kábeles előfizetői rendszereknek nyolcvan százalékos a piaci részesedése. Bizonyos vélemények és a nemzetközi trendek szerint a jövő a fizetős OTT és az ingyenes földfelszíni sugárzás egyfajta hibridje lehet. Az Amerikából induló Netflix például már sorra csábítja át a hagyományos TV-n szocializálódott fogyasztókat – kutatások szerint ugyanis a televíziót nem nézők 42 százaléka a Netflix miatt hagyott fel a klasszikus értelemben vett tévénézéssel.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.