Túl sok cég nem készít üzletihatás-elemzést

 

A KPMG „BCM-körkép 2012” című felmérése idén a vállalati üzletfolytonossági (BCM) keretrendszerek alapjául szolgáló üzletihatás-elemzéseket (BIA) alaposabban is megvizsgálta. Az üzletihatás-elemzések segítségével azonosítják a cégek azokat a kritikus folyamatokat, amelyek kiesése, illetve nem megfelelő működése esetén akár több tízmilliós kár is érhetné őket, majd erre építve dolgozzák ki BCM-terveiket. Tavaly a BCM-mel rendelkezők 69 százaléka, míg idén már 75 százaléka rendelkezett BIA-val. Figyelemre méltó adat, hogy a vállalatok 25 százaléka egyáltalán nem is készített ilyen elemzéseket, mégis úgy érzi, hogy üzletfolytonossági keretrendszere stabil és működőképes. „Még azoknál is vannak hiányosságok, akik készítettek BIA-t: a kutatás eredményeiből kitűnik, hogy a vállalatok többsége felmérte, hogy melyek az üzleti folyamataik működési sajátosságai, és az ezeket támogató erőforrásokban (például informatikai rendszerek, külső szolgáltatók) rejlő legfőbb kockázatok, azonban az üzletihatás-elemzések szintjén ez mégsem jelenik meg” – mondta Molnár István, a KPMG üzletfolytonossági szolgáltatásokért felelős vezetője. Míg válaszadók túlnyomó többsége a BIA során ügyel a folyamatok kiesési hatásainak meghatározására, a támogató it-erőforrások azonosítására vagy a folyamatok maximálisan megengedhető kiesési idejének meghatározására, jóval kevesebb figyelem jut a kiesési hatások idővel fokozódó mértékének meghatározására, az egész szervezetre negatív hatást gyakorló események hatásainak felmérésére vagy egy esetlegesen szükségessé váló tartalékhelyszínen használandó erőforrások körének azonosítására.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Lehetetlen leiratkozni a spam SMS-ekről

pén nov 23 , 2012
  Az Egyesült Királyságban minden harmadik mobiltelefon használó elég naiv ahhoz, hogy megpróbálja “stop” üzenettel megállítani a folyamatosan áramló spam sms üzeneteket, amivel viszont csak azt érik el, hogy még többet kapnak. A Cloudmark 1164 felnőtt előfizetőt kérdezett meg, akiknek 64 százalékuk úgy véli, hogy a probléma mára hatalmasra nőtt. […]

Friss, ropogós