Még mindig nem érezzük biztonságosnak az online vásárlást

A fogyasztók kevesebb mint egyharmada érzi kifejezetten biztonságosnak, több mint felük mégis gyakrabban vásárol online a járvány óta.

Egy napokban közzétett friss felméréséből az derül ki, hogy világszerte a fogyasztók csupán 29 százaléka érzi kifejezetten biztonságosnak az online vásárlást, ugyanakkor 61 százalékuk gyakrabban vásárol online, mint a koronavírus-járvány előtt. Világszerte a fogyasztók csaknem kétharmada használ valamilyen FinTech alkalmazást vagy platformot, azonban mindössze 17 százalék érzi úgy, hogy kellő mennyiségű információ áll rendelkezésére ezen alkalmazások – például a digitális pénztárcák, illetve a költségvetés-tervező vagy e-kereskedelmi alkalmazások – használatával kapcsolatos lehetséges kockázatokról.

A kutatásból kiderül, hogy az emberek 57 százaléka ma már gyakrabban használja az online- vagy mobilbankokat, és 21 százalékuk jobban érdeklődik a saját pénzügyeivel kapcsolatos ügyintézés iránt, mint a járvány előtt. A 18 és 44 év közötti korosztályból minden ötödik válaszadó csatlakozott egy virtuális bankhoz a koronavírus miatti lezárások bevezetése óta, és minden tizedik fogyasztó kezdte el először használni a FinTech platformokat. A válaszadók 83 százaléka számolt be arról, hogy online kezeli bankszámláját, 24 százalékuk pedig ehhez kizárólag mobilalkalmazást használ. Az emberek 39 százaléka kifejezetten biztonságban érzi magát az online bankolás során, amiből a kutatás alapján egy globális trend rajzolódik ki, miszerint a biztonság és a fogyasztói bizalom tekintetében a bankok megelőzik a kiskereskedőket.

A FinTech-felhasználók 77 százaléka egyetértett abban, hogy a hagyományos online banki alkalmazásokhoz képest a FinTech appok könnyebben használhatók és jobb felhasználói élményt nyújtanak. Arra a kérdésre, hogy honnan szerzik be az információt az új pénzügyi szolgáltatásokról és a pénzügyek kezelésére használt technológiákról, a felmérés résztvevői között az „online keresőmotor, mint például a Google” bizonyult a legnépszerűbb válasznak. A kriptovaluta iránti érdeklődés is folyamatosan növekszik: a magukat magas szintű felhasználóként megjelölő fogyasztók harminc százaléka fektet ebbe a pénznembe. A megkérdezettek 61 százaléka gyakrabban vásárol online, mint a járvány előtt, ez a szám a 25-34 éves korosztály körében hetven százalék. A kutatásból az is kiderült, hogy a megnövekedett online vásárlások velünk maradnak a pandémia után is: a fogyasztók negyven százaléka arra számít, hogy a jelenleginél is többet vásárol majd online a járvány után.

Ugyanakkor az adataik és eszközeik biztonságát tekintve a fogyasztók kevésbé magabiztosak: mindössze 29 százalékuk nyilatkozta, hogy „nagyon biztonságosnak” érzi az online vásárlást, és 16 százalék válaszolta, hogy „nem különösebben biztonságos” vagy „egyáltalán nem biztonságos”. A fogyasztók 69 százaléka gondolja úgy, hogy felismerne egy adathalász e-mailt, amely az egyik általa rendszeresen látogatott webshopnak adja ki magát. Ez jelentheti azt, hogy egyre tudatosabbak és óvatosabbak vagyunk az online térben, ám tekintve, hogy a Google 2020-ban rekord mennyiségű, kétmillió adathalász webhelyet regisztrált, valószínűleg sokan még mindig alábecsülik a bűnözők erőfeszítéseit.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.