3. Mit tehet az előfizető, ha a szolgáltató módosítaná a szerződését, illetve emelné a díjakat? Mi a teendő, hogyan kell a módosítási ajánlatot elfogadni, illetve visszautasítani?
Egyoldalú módosítás esetén, ha az előfizető nem kívánja előfizetését fenntartani a módosított feltételek mellett, az értesítéstől számított tizenöt napon belül felmondhatja a szerződést – a megkötés módjához igazodóan, írásban vagy szóban. Ha a szerződés megkötésekor kedvezményeket vett igénybe, a szolgáltató jogosult a – kedvezményekre tekintettel korábban fel nem számolt – díjakat és költségeket felszámítani az addig eltelt időszakra, nem követelheti azonban a hűségidőből még hátralévő időtartamra eső kedvezmények összegét.
Kétoldalú módosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlat esetén, ha azt az előfizető el kívánja fogadni, ezt tizenöt napon belül kell megtennie, mégpedig egyértelmű elfogadó (igenlő) nyilatkozattal. Szóban kötött előfizetői szerződés esetén ezt megteheti az ügyfélszolgálaton szóban, telefonon vagy akár írásban; a korábban írásban megkötött előfizetői szerződés esetén pedig mindenképpen írásban. Ráutaló magatartással megkötött szerződésnél az előfizető tevőleges és kifejezett elfogadó nyilatkozata hiányában a szolgáltató ÁSZF-jének vonatkozó rendelkezései szerint a szolgáltatás további igénybevétele elfogadásnak minősülhet. Ha a fogyasztó nem kíván élni az ajánlattal, akkor a szóban, illetve írásban kötött szerződés esetén elegendő, ha nem nyilatkozik a tizenöt napos határidőn belül, így a régi szerződés változatlan feltételekkel hatályban marad.
Díjváltozásra vonatkozó módosítási ajánlat esetén, ha azt az előfizető nem kívánja elfogadni, erről tizenöt napon belül mindenképpen nyilatkoznia kell a szolgáltató felé, a fentiek szerint. A nyilatkozattétel elmulasztása ugyanis elfogadásnak minősül – a jogszabályi előírásoknak megfelelően –, és módosul a szerződés.