Stratégiailag: Együttműködik az NMHH és a HÉT

kézfogásEgyüttműködési keretmegállapodást kötött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács (HÉT).

A hatóság közleménye szerint a két szervezet a folyamatos tudományos és szakmai konzultációk mellett – többek között – a fogyasztói tudatosság erősítését tűzte célul. Koltay András, az NMHH elnöke a megállapodás kapcsán hangsúlyozta: a hatóság számára kiemelt jelentőséggel bír a hírközléssel kapcsolatos tudományos munka előmozdítása, amely hosszú távon a hírközlési szektor és a fogyasztói jólét erősödését is szolgálja. „Fontos számunkra, hogy a HÉT-tel, a hazai hírközlési piac szereplőit tömörítő szervezettel is együttműködünk a jövőben, erősítve Magyarország digitális fejlődését és versenyképességét”.

A közlemény szerint Doleschall Andrásné Csömör Magdolna, a HÉT elnöke -„civilben” a 4iG Nyrt. szabályozási igazgató-helyettese- az együttműködéssel kapcsolatban azt mondta, hogy a HÉT, mint országos iparági szakmai szervezet egyik legfontosabb célkitűzése a magyarországi digitalizáció felgyorsítása és ennek keretében a digitális kompetenciák fejlesztésének támogatása. Az NMHH és a HÉT közötti együttműködés hozzájárulhat ahhoz, hogy a digitális szolgáltatások mind szélesebb körben elterjedjenek és mind nagyobb számú hazai felhasználó élvezhesse ezek előnyeit.

Kiemelt cél a fogyasztói tudatosság erősítése

Az NMHH elnöke szerint a HÉT és az NMHH közös célkitűzése, hogy folyamatos szakmai konzultációk keretében elősegítsék a hírközlési szektor fejlődését és az elektronikus hírközlésről szóló törvényben foglalt közérdekű célok megvalósulását támogató szabályozási környezet biztosítását. Ennek érdekében a jövőben közös kutatási témákat határoznak meg, kiadványokat készítenek, konferenciákat és szakmai rendezvényeket szerveznek, továbbá bővíteni kívánják az információs és kommunikációs technológiai szektor innovációs- és képességfejlesztési lehetőségeit. A szakmai tevékenység mellett kiemelt cél a fogyasztói tudatosság erősítése is.

A HÉT több mint húsz éve dolgozik a magyar hírközlési piac működési feltételeinek javításán. Küldetésének és egyik legfontosabb feladatának tekinti az iparági egyeztetések megvalósítását, a szakmai konszenzuskeresést, a magyarországi digitalizáció felgyorsítását. A szervezet aktív szerepet tölt be a hazai jogalkotási folyamatban, valamint a megvalósíthatóság és hatékonyság szempontjait szem előtt tartva képviseli az iparág érdekeit. A HÉT 17 tagja között megtalálhatók a hazai hírközlési szektor fontosabb szereplői, köztük az Antenna Hungária Zrt., a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft., az Invitech ICT Services Kft., a Magyar Telekom Nyrt., a Tarr Kft., a Vodafone Magyarország Zrt. és a Yettel is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Egyre erősebb kutyachip-leolvasóból a MOL

szo dec 30 , 2023
ShareTweetPinShareA Mol 479 töltőállomásából már 204-en található kutyachip-leolvasó, amelyek segítségével meg lehet találni az elveszett kutyák gazdáit. Az olajtársaság közleménye szerint minden évben sok ezer kutya válik átmenetileg vagy tartósan gazdátlanná a petárdák és a tűzijátékok kiváltotta menekülésük miatt, ám a segítség az ország számos pontján már rendelkezésre áll: az […]
kutyachip

És még ez is...