Sose találod ki, mire büszke a Vodafone

Vodafone-cr-jelentesA Vodafone Magyarország idén is elkészítettea 2014/2015-ös évre vonatkozó jelentését vállalati felelősségvállalási (cr) gyakorlatáról, működésének gazdasági, környezeti és társadalmi hatásairól. Mi sem bizonyítja jobban, hogy mennyire komolyan veszi a társaság vezetése a vállalati felelősségvállalást, hogy több, mint egy évet dolgoztak a a jelentésen, hiszen már 2015 március 31-én lezárták az üzleti évet. A jelentés szerint rendkívül dinamikus, sikerekben gazdag esztendőt zárt a Vodafone, amely az elmúlt 12 évben több mint 1,2 milliárd forintot fordított társadalmi problémákat enyhítő programok megvalósítására. Azt nem találtuk, hogy a 2014/2015-ös időszakban pontosan mekkora összeget fordítottak a társadalmi problémák enyhítésére, de ha arányosnak tételezzük fel az elmúlt 12 év költéseit, akkor ez az összeg százmillió forint körül lehet: ez pedig, bár nagyon sok pénz, mégis elenyésző a 2015-ben elért 132 milliárd forintos forgalomhoz képest.

A jelentésben sikerként könyvelnek el olyan, alapvetően hibás döntés megváltoztatását, mint például az ip-alapú kommunikációs alkalmazások korlátozása. Igaz, a hibás gyakorlathoz való ragaszkodás sem lett volna okos dolog, de segíthette a helyes útra lépést, hogy épp ez időtájt élénken foglalkoztatta a sajtót, a társadalmat és az EU-t is a netsemlegesség kérdése. A  jelentés készítői a társaság érdemének tudja be azt a nagyvonalúnak érzett lépést, hogy jelentősen csökkentette a Vodafone a roaming-díjaikat — említést sem téve arról, hogy az EU előírásai kötelezte erre a mobil operátorokat. A jelentés -ahogy a korábbiak sem- nem terjed ki a másik Magyarországon tevékenykedő Vodafone leányvállalat, a VSSB Vodafone Szolgáltató Központ Budapest Zrt. cr tevékenységére, pedig az alkalmazottak számának nagyságrendje hasonló, mint a mobilos társaságé. Kár ezekért, mert egyébként valóban sok hasznos, elismerésre méltó aktivitása volt a társaságnak.

One comment to “Sose találod ki, mire büszke a Vodafone”
  1. Nagyon örvendetes, hogy nyereséges vállalkozások nemes célokat támogatnak. A baj szinte kivétel nélkül az, hogy ezt önfényezésből teszik, nem pedig belső, lelkiismereti nyomás hatására. Aki így cselekszik, – ismerek magyar jól menő cégeket és cégvezetőt – , azok nem kukorékolják szanaszéjjel, mert nem magukat akarják ezzel piedesztálra emelni. Ne erőlködjön egy csr-os se (bár tudom nem fog), ismerem az álszent ellenérveiket is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.