Romániában az online hivatali ügyintézésről fogadtak el kormányrendeletet

A koronavírus-járvány terjedését megfékező intézkedések sorában Romániában az online hivatali ügyintézés általánossá tételéről fogadtak el sürgősségi kormányrendeletet hétfőn.

Az intézkedés arra kötelezi a közintézményeket, tegyék lehetővé, hogy ügyfeleik elektronikus úton, digitális aláírással nyújtsák be kérvényeiket és beadványaikat, illetve azt a kötelezettséget is előírja, hogy ezekre a hivatalok elektronikus úton válaszoljanak – mondta a kormányülés után tartott sajtóértekezleten Sabin Sarmas, a román digitalizálási hatóság elnöke. Példaként a kényszerszabadságra küldött alkalmazottaknak a – kormány által átvállalt – segélyezését említette, amelynél minden szükséges dokumentumot elektronikus formában kell eljuttatni a területileg illetékes munkaügyi hivatalba. A digitalizálásban elmaradt közintézményeknek a hatóság segítséget nyújt az online ügyintézés kialakításában, addig is lehetővé kell tenniük, hogy ügyfeleik e-mailen intézzék ügyeiket. Ezáltal egyre több helyen szükségtelenné válik, hogy a magánszemélyek, vagy a cégek képviselői személyesen keressék fel az állami hivatalokat. A járvány körülményei között nyilvánvalóvá válik, hogy a bürokráciát visszaszorító technológia nemcsak időt spórol, hanem életeket ment – állapította meg a román digitalizálási hatóság elnöke.

A román kormány arról is határozott, hogy a háziorvosi és járóbeteg-ellátásban bevezetik a távrendelést. Az orvosok ezentúl telefonos, vagy internetes segédeszközök igénybevételével, személyes találkozó nélkül is elvégezhetik a konzultációt, a szolgáltatást pedig – óránként nem több mint nyolc páciensre – elszámolhatják az egészségbiztosítónál – ismertette Ionel Danca, a miniszterelnöki kabinet vezetője.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.