Az LG Electronics Inc. (LG) bejelentette 2023 harmadik negyedévének konszolidált árbevételét és működési eredményét. Szépek a számok.
Minden idők második legjobb harmadik negyedéves eredményadatairól számolt be pénzügyi jelentésében az LG: a dél-koreai vállalat 2023 harmadik negyedében 20,7 ezer milliárd von (15,77 milliárd dollár) konszolidált bevételt ért el, üzemi nyeresége pedig elérte a 996,7 milliárd vont (közel 760 millió dollár). Az üzemi eredmény terén éves és negyedéves szinten is harminc százalék feletti növekedést könyvelhetett el a társaság.
A kiemelkedő teljesítményben egyaránt szerepet játszott a vállalat működésének hagyományosan alaptevékenységét jelentő háztartásigép-üzletág, valamint a jövőbeli növekedés motorjának ígérkező járműipari részleg. A háztartási gépek terén éves összevetésben sikerült több mint a duplájára emelni az üzemi eredményt, míg a járműipari megoldások üzletága történetének legnagyobb üzemi nyereségét érte el.
Az erős teljesítmény azt tükrözi, hogy a vállalat zökkenőmentesen halad 2030-ra vonatkozó jövőképének megvalósításában, ami az elhúzódó gazdasági lassulás ellenére is szilárd bevételt és nyereséget eredményezett. Az LG tavaly júliusban bejelentett 2030-as jövőképének alapjai a b2b terjeszkedésre, a nem hardveres üzleti modell innovációra, valamint az új növekedési motorok fejlesztésére és megszerzésére összpontosítanak, azzal a céllal, hogy a háztartási készülékeket gyártó vállalaton túlmutatva valóban olyan Smart Life Solutions vállalattá váljon, amely képes összekapcsolni és kiterjeszteni a különböző tereket és élményeket.
Kulcstényező volt az autóalkatrészekkel és a HVAC-rendszerekkel való bővülés
A bevételnövekedést nagymértékben támogatta a b2b üzletágban, többek között az autóalkatrészekkel és a HVAC-rendszerekkel való bővülés – ez volt a kulcstényező a vállalat történetének második legmagasabb harmadik negyedéves adatának elérésében. A b2b bevételek jelentősen nőttek, és idén a teljes bevétel mintegy 35 százalékát tették ki.
A b2b szegmenseket a b2c-hez képest kevésbé befolyásolják a gazdasági feltételek, és a megfelelő üzleti beállítást követően stabil bevételekre és nyereségre lehet számítani. További érdeme a lock-in hatás, amely elősegítheti az ügyfelekkel és vásárlókkal való hosszú távú, erős kapcsolat kialakulását. Az LG további növekedési lehetőségeket tervez kialakítani ezen a területen azáltal, hogy a b2b termékek puszta szállításán túlmenően a szállított termékekhez kapcsolódóan magas hozzáadott értékű üzleti megoldások nyújtására is kiterjed. A cél az lesz, hogy a b2b bevételek 2030-ra 40 milliárd von fölé emelkedjenek.
A harmadik negyedévi működési nyereség több mint harminc százalékkal nőtt mind éves, mind negyedéves összehasonlításban. A magas nyereségességhez nagyban hozzájárult a vállalat üzleti modelljének innovációja – a nem hardveres megoldások, például a tartalom és az előfizetéses szolgáltatások kombinálása a hagyományos hardveres termékekkel, például a háztartási készülékekkel és a televíziókkal. Korábban egy termék eladásakor egyszeri bevételt könyveltek el. Ez mostanra átalakult az LG készülékek fogyasztói által használt termékek millióiba telepített platformokra telepített megoldások használatából származó ismétlődő bevételek generálásává.
Szempont a szinergia
Az új fejlesztések és felvásárlások során az LG célja, hogy olyan ígéretes vállalkozásokba fektessen be, amelyek nemcsak nagy potenciállal rendelkeznek, hanem szinergiát is teremthetnek a meglévő üzletágakkal. Az elektromos járművek töltésébe történő befektetés kiválóan illusztrálja ezt a stratégiát. A vállalat a jövő évtől kezdődően globális terjeszkedést tervez különböző partnerekkel együttműködve.
A vállalat 2030-as jövőképének három pillérének – a vállalat növekedésének vezetése, a nyereségtermelés és a vállalati érték növelése – zökkenőmentes működése és szilárd előrehaladása erőteljesen bizonyítja az LG előrehaladását a Triple 7 (hét százalékos vagy annál nagyobb átlagos növekedési ráta és működési nyereség, valamint hetes vagy annál nagyobb vállalati érték/ EBITDA arány) elérése felé.
Az LG a negyedik negyedévben továbbra is az üzleti portfólió átalakítására irányuló erőfeszítések felgyorsítására összpontosít, és arra törekszik, hogy a b2b üzletágban továbbra is magas növekedést érjen el a járműalkatrész-megoldásokkal, miközben az év végi csúcsszezon közeledtével a kulcsfontosságú termékcsaládok értékesítését is növeli. Ezzel párhuzamosan a vállalat a kereslet előrejelzésének javításával optimalizálni kívánja a hatékonyságot, hogy a jövőben stabil nyereségességet biztosítson.
Háztartásigép- és légkondicionáló divízió
Az LG Home Appliance & Air Solution Company a harmadik negyedévben 7,46 milliárd von árbevételt és 504,5 milliárd von működési eredményt ért el. A működési nyereség több mint kétszeresére nőtt az előző évhez képest, ami az általános üzleti műveletek – beleértve a gyártást, a beszerzést és a logisztikát – erős versenyképességének köszönhető. A bevételek a tavalyi harmadik negyedévhez képest továbbra is erősek maradtak, amihez hozzájárult a termékcsaládok stratégiai újrapozícionálása a lanyhuló keresletre válaszul, valamint a b2b termékcsaládok, köztük a HVAC, az alkatrészek és a beépített készülékek bővítése. Az LG azt tervezi, hogy a HVAC-rendszerek villamosítását és szén-dioxid-mentesítését kihasználva felgyorsítja a b2b növekedési lendületét.
Az Egyesült Államokban például a vállalat a közelmúltban elkötelezte magát egy sor olyan intézkedés mellett, amelyek támogatják Kalifornia azon célját, hogy 2030-ig hatmillió elektromos hőszivattyút telepítsenek. Az LG emellett aktívan bővíti HVAC-portfólióját új, dedikált kültéri légtechnikai rendszerekkel. A negyedik negyedévben a vállalat az LG ThinQ UP 2.0-val az otthoni készülékek paradigmaváltásának élére igyekszik állni, kiterjesztve az üzletágat a szolgáltatások és előfizetések területére. A ThinQ UP négy továbbfejlesztett funkciója már megjelent Észak-Amerikában, felgyorsítva az ügyfélélmény-innováció sebességét.
A járműalkatrészek üzletág
Az LG Vehicle component Solutions Company harmadik negyedéves bevétele 2,5 milliárd von volt, az üzemi eredmény pedig 134,9 milliárd von – a legmagasabb a harmadik negyedéves bevételek és az üzemi eredmény között. A vállalat felgyorsítja növekedési ütemét az ellátási lánc stabil irányítása és az év végére várhatóan százmilliárd von-t elérő rendelésállomány alapján. Az üzleti egység éves bevétele várhatóan idén először fogja meghaladni a tízmilliárd von-t, és ezzel megteremti a feltételeket ahhoz, hogy az LG általános növekedésének egyik fő hajtóerejévé váljon.
A növekedés várhatóan továbbra is magas lesz az elektromos járművekre való gyorsuló átállás és a magas hozzáadott értékű alkatrészek iránti növekvő kereslet miatt, annak ellenére, hogy az autóipari alkatrésziparban a kereslet átmeneti lassulásával kapcsolatos aggodalmak vannak. E fejlemények fényében az LG azt tervezi, hogy a magas hozzáadott értékű projektekre és a mexikói Ramos Arizpe-ban található LG Magna üzemben a regionális termelés felgyorsítására összpontosítva fenntartja növekedési lendületét.
Szórakoztató elektronikai üzletág
Az LG Home Entertainment Company a harmadik negyedévben 3,57 milliárd von bevételt és 110,7 milliárd von működési nyereséget ért el. A vállalat fenntartotta nyereséges növekedését azáltal, hogy az LCD-panelek árának emelkedése ellenére hatékonyan kezelte a marketingköltségeket, miközben az okos TV platformjára épülő tartalom- és szolgáltatási üzletág növekedésére alapozva diverzifikálta a nyereségforrásokat. A vállalat felgyorsítja a termékalapú üzletágról a platformalapú média- és szórakoztatóipari üzletágra való átállást, mivel a tartalom- és szolgáltatási piac tovább növekszik.
Ennek érdekében a különböző tartalomszolgáltatókkal való együttműködés bővítése mellett a vállalat a televíziós operációs rendszereket is fejleszti, hogy bővítse az ügyfelek tartalmi élményét. Az LG tartalom- és szolgáltatási üzletágának alapját képező webOS operációs rendszerrel működő televíziók száma 2026-ra várhatóan eléri a háromszázmillió darabot.
Az üzleti megoldások divíziója
Az LG Business Solutions Company harmadik negyedéves bevétele 1,33 milliárd von volt, a működési veszteség 20,5 milliárd von volt. Mind a bevétel, mind a nyereségesség gyengült az it-termékek iránti kereslet lanyhulása miatt. A kihívásokkal teli üzleti feltételek fennmaradása mellett a vállalat továbbra is folytatja a vásárlói élmények innovációját olyan prémium it-családokkal, mint a kereskedelmi kijelzők és az összecsukható laptopok, amelyek személyre szabott megoldásokat kínálnak, miközben előrelépést ért el az elektromos járművek töltőivel kapcsolatos üzletág, az LG egyik új növekedési motorjának előmozdításában is.