LG Q3: újabb szép negyedév

LG ElectronicsAz LG Electronics Inc. (LG) bejelentette 2023 harmadik negyedévének konszolidált árbevételét és működési eredményét. Szépek a számok.

Minden idők második legjobb harmadik negyedéves eredményadatairól számolt be pénzügyi jelentésében az LG: a dél-koreai vállalat 2023 harmadik negyedében 20,7 ezer milliárd von (15,77 milliárd dollár) konszolidált bevételt ért el, üzemi nyeresége pedig elérte a 996,7 milliárd vont (közel 760 millió dollár). Az üzemi eredmény terén éves és negyedéves szinten is harminc százalék feletti növekedést könyvelhetett el a társaság.

A kiemelkedő teljesítményben egyaránt szerepet játszott a vállalat működésének hagyományosan alaptevékenységét jelentő háztartásigép-üzletág, valamint a jövőbeli növekedés motorjának ígérkező járműipari részleg. A háztartási gépek terén éves összevetésben sikerült több mint a duplájára emelni az üzemi eredményt, míg a járműipari megoldások üzletága történetének legnagyobb üzemi nyereségét érte el.

Az erős teljesítmény azt tükrözi, hogy a vállalat zökkenőmentesen halad 2030-ra vonatkozó jövőképének megvalósításában, ami az elhúzódó gazdasági lassulás ellenére is szilárd bevételt és nyereséget eredményezett. Az LG tavaly júliusban bejelentett 2030-as jövőképének alapjai a b2b terjeszkedésre, a nem hardveres üzleti modell innovációra, valamint az új növekedési motorok fejlesztésére és megszerzésére összpontosítanak, azzal a céllal, hogy a háztartási készülékeket gyártó vállalaton túlmutatva valóban olyan Smart Life Solutions vállalattá váljon, amely képes összekapcsolni és kiterjeszteni a különböző tereket és élményeket.

Kulcstényező volt az autóalkatrészekkel és a HVAC-rendszerekkel való bővülés

A bevételnövekedést nagymértékben támogatta a b2b üzletágban, többek között az autóalkatrészekkel és a HVAC-rendszerekkel való bővülés – ez volt a kulcstényező a vállalat történetének második legmagasabb harmadik negyedéves adatának elérésében. A b2b bevételek jelentősen nőttek, és idén a teljes bevétel mintegy 35 százalékát tették ki.

A b2b szegmenseket a b2c-hez képest kevésbé befolyásolják a gazdasági feltételek, és a megfelelő üzleti beállítást követően stabil bevételekre és nyereségre lehet számítani. További érdeme a lock-in hatás, amely elősegítheti az ügyfelekkel és vásárlókkal való hosszú távú, erős kapcsolat kialakulását. Az LG további növekedési lehetőségeket tervez kialakítani ezen a területen azáltal, hogy a b2b termékek puszta szállításán túlmenően a szállított termékekhez kapcsolódóan magas hozzáadott értékű üzleti megoldások nyújtására is kiterjed. A cél az lesz, hogy a b2b bevételek 2030-ra 40 milliárd von fölé emelkedjenek.

A harmadik negyedévi működési nyereség több mint harminc százalékkal nőtt mind éves, mind negyedéves összehasonlításban. A magas nyereségességhez nagyban hozzájárult a vállalat üzleti modelljének innovációja – a nem hardveres megoldások, például a tartalom és az előfizetéses szolgáltatások kombinálása a hagyományos hardveres termékekkel, például a háztartási készülékekkel és a televíziókkal. Korábban egy termék eladásakor egyszeri bevételt könyveltek el. Ez mostanra átalakult az LG készülékek fogyasztói által használt termékek millióiba telepített platformokra telepített megoldások használatából származó ismétlődő bevételek generálásává.

Szempont a szinergia

Az új fejlesztések és felvásárlások során az LG célja, hogy olyan ígéretes vállalkozásokba fektessen be, amelyek nemcsak nagy potenciállal rendelkeznek, hanem szinergiát is teremthetnek a meglévő üzletágakkal. Az elektromos járművek töltésébe történő befektetés kiválóan illusztrálja ezt a stratégiát. A vállalat a jövő évtől kezdődően globális terjeszkedést tervez különböző partnerekkel együttműködve.

A vállalat 2030-as jövőképének három pillérének – a vállalat növekedésének vezetése, a nyereségtermelés és a vállalati érték növelése – zökkenőmentes működése és szilárd előrehaladása erőteljesen bizonyítja az LG előrehaladását a Triple 7 (hét százalékos vagy annál nagyobb átlagos növekedési ráta és működési nyereség, valamint hetes vagy annál nagyobb vállalati érték/ EBITDA arány) elérése felé.

Az LG a negyedik negyedévben továbbra is az üzleti portfólió átalakítására irányuló erőfeszítések felgyorsítására összpontosít, és arra törekszik, hogy a b2b üzletágban továbbra is magas növekedést érjen el a járműalkatrész-megoldásokkal, miközben az év végi csúcsszezon közeledtével a kulcsfontosságú termékcsaládok értékesítését is növeli. Ezzel párhuzamosan a vállalat a kereslet előrejelzésének javításával optimalizálni kívánja a hatékonyságot, hogy a jövőben stabil nyereségességet biztosítson.

Háztartásigép- és légkondicionáló divízió

Az LG Home Appliance & Air Solution Company a harmadik negyedévben 7,46 milliárd von árbevételt és 504,5 milliárd von működési eredményt ért el. A működési nyereség több mint kétszeresére nőtt az előző évhez képest, ami az általános üzleti műveletek – beleértve a gyártást, a beszerzést és a logisztikát – erős versenyképességének köszönhető. A bevételek a tavalyi harmadik negyedévhez képest továbbra is erősek maradtak, amihez hozzájárult a termékcsaládok stratégiai újrapozícionálása a lanyhuló keresletre válaszul, valamint a b2b termékcsaládok, köztük a HVAC, az alkatrészek és a beépített készülékek bővítése. Az LG azt tervezi, hogy a HVAC-rendszerek villamosítását és szén-dioxid-mentesítését kihasználva felgyorsítja a b2b növekedési lendületét.

Az Egyesült Államokban például a vállalat a közelmúltban elkötelezte magát egy sor olyan intézkedés mellett, amelyek támogatják Kalifornia azon célját, hogy 2030-ig hatmillió elektromos hőszivattyút telepítsenek. Az LG emellett aktívan bővíti HVAC-portfólióját új, dedikált kültéri légtechnikai rendszerekkel. A negyedik negyedévben a vállalat az LG ThinQ UP 2.0-val az otthoni készülékek paradigmaváltásának élére igyekszik állni, kiterjesztve az üzletágat a szolgáltatások és előfizetések területére. A ThinQ UP négy továbbfejlesztett funkciója már megjelent Észak-Amerikában, felgyorsítva az ügyfélélmény-innováció sebességét.

A járműalkatrészek üzletág

Az LG Vehicle component Solutions Company harmadik negyedéves bevétele 2,5 milliárd von volt, az üzemi eredmény pedig 134,9 milliárd von – a legmagasabb a harmadik negyedéves bevételek és az üzemi eredmény között. A vállalat felgyorsítja növekedési ütemét az ellátási lánc stabil irányítása és az év végére várhatóan százmilliárd von-t elérő rendelésállomány alapján. Az üzleti egység éves bevétele várhatóan idén először fogja meghaladni a tízmilliárd von-t, és ezzel megteremti a feltételeket ahhoz, hogy az LG általános növekedésének egyik fő hajtóerejévé váljon.

A növekedés várhatóan továbbra is magas lesz az elektromos járművekre való gyorsuló átállás és a magas hozzáadott értékű alkatrészek iránti növekvő kereslet miatt, annak ellenére, hogy az autóipari alkatrésziparban a kereslet átmeneti lassulásával kapcsolatos aggodalmak vannak. E fejlemények fényében az LG azt tervezi, hogy a magas hozzáadott értékű projektekre és a mexikói Ramos Arizpe-ban található LG Magna üzemben a regionális termelés felgyorsítására összpontosítva fenntartja növekedési lendületét.

Szórakoztató elektronikai üzletág

Az LG Home Entertainment Company a harmadik negyedévben 3,57 milliárd von bevételt és 110,7 milliárd von működési nyereséget ért el. A vállalat fenntartotta nyereséges növekedését azáltal, hogy az LCD-panelek árának emelkedése ellenére hatékonyan kezelte a marketingköltségeket, miközben az okos TV platformjára épülő tartalom- és szolgáltatási üzletág növekedésére alapozva diverzifikálta a nyereségforrásokat. A vállalat felgyorsítja a termékalapú üzletágról a platformalapú média- és szórakoztatóipari üzletágra való átállást, mivel a tartalom- és szolgáltatási piac tovább növekszik.

Ennek érdekében a különböző tartalomszolgáltatókkal való együttműködés bővítése mellett a vállalat a televíziós operációs rendszereket is fejleszti, hogy bővítse az ügyfelek tartalmi élményét. Az LG tartalom- és szolgáltatási üzletágának alapját képező webOS operációs rendszerrel működő televíziók száma 2026-ra várhatóan eléri a háromszázmillió darabot.

Az üzleti megoldások divíziója

Az LG Business Solutions Company harmadik negyedéves bevétele 1,33 milliárd von volt, a működési veszteség 20,5 milliárd von volt. Mind a bevétel, mind a nyereségesség gyengült az it-termékek iránti kereslet lanyhulása miatt. A kihívásokkal teli üzleti feltételek fennmaradása mellett a vállalat továbbra is folytatja a vásárlói élmények innovációját olyan prémium it-családokkal, mint a kereskedelmi kijelzők és az összecsukható laptopok, amelyek személyre szabott megoldásokat kínálnak, miközben előrelépést ért el az elektromos járművek töltőivel kapcsolatos üzletág, az LG egyik új növekedési motorjának előmozdításában is.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Egyre hasznosabb a Semmelweis Help app

szo okt 28 , 2023
ShareTweetPinShareVégre új, csodás funkciókkal bővült a Semmelweis Help applikáció. A megoldás legfrissebb változatában a felhasználók immár a hozzájuk legközelebb eső sürgősségi ellátóhelyet is megtalálhatják egy gombnyomással, továbbá az eddig csak a webalkalmazáson elérhető tudástár mostantól a mobilapplikáció felületén is látható. A Semmelweis Egyetem (SE) által kifejlesztett applikáció célja, hogy egy […]
Semmelweis Help App

És még ez is...