A GVH leveteti az online platformokról a gyógygombás cég reklámjait

Varga Gábor Max-ImmunA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eltávolíttatja a Facebookról, a YouTube-ról és a Vimeoról a Max-Immun Kft. hirdetéseit, miután a cég továbbra sem szüntette be a C-peptid termékek jogsértő reklámozását. A nemzeti versenyhatóság tavaly májusban állapította meg, hogy a gyógygomba-készítményeiről ismert Max-Immun Kft. valótlanul tulajdonított gyógyhatást – többek között koronavírus elleni hatásosságot – a Vargapeptide családba tartozó úgynevezett proinzulin C-peptid kozmetikumoknak. A GVH megtiltotta az érintett termékek további jogellenes reklámozását és a maximális, 117,8 millió forintos bírságot rótta ki a cégre. A vállalkozás bíróságon támadta meg a versenyhivatal döntését, de a Fővárosi Törvényszék tavaly év végén elutasította ezt, jogerősen is helyben hagyva a versenyhatósági határozatot.

A GVH a döntésében foglaltak ellenőrzésekor arra jutott, hogy a vállalkozás továbbra sem hagyott fel teljesen a jogsértő reklámgyakorlattal – annak ellenére, hogy a hatóság végrehajtási eljárást indított, ennek keretében pedig a cég ügyvezetőjének, Varga Gábornak tavaly december óta napi ötvenezer forintos bírságot kell megfizetnie egészen a kötelezettségek teljesítésig. A versenyhivatal ezért úgy döntött, hogy a hirdetéseket továbbra is közzétevő Facebook, YouTube és Vimeo platformok anyacégeit – a Metát, a Google-t és az IAC-t – kötelezi az érintett jogellenes reklámok elérhetetlenné tételére. A cégeknek harminc napon belül kell igazolniuk kell a GVH-nak a tartalmak eltávolítását. A versenyhivatal minden esetben biztosítja a fogyasztókat megtévesztő gyakorlat felszámolását olyan esetekben is, amikor a döntésének kötelezettje nem működik együtt a hatóságokkal. A magyar fogyasztók így a cég együttműködésének hiányától függetlenül is védettek a jogsértőnek minősülő kereskedelmi gyakorlatok folytatásától.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

A Magyar Posta a Waberer's-szel erősítene

szo jún 25 , 2022
A Magyar Posta Zrt. és a Waberer’s csoport közös tulajdonú cég létrehozásának lehetőségét vizsgálja, amely az e-kereskedelemhez kapcsolódó teljes raktárlogisztikai folyamat kezelésével támogatná a webáruház-tulajdonosokat – jelentette be a két vállalat. A közlemény szerint a koronavírus-járvány miatt az online kiskereskedelem jelentős teret hódított, ezzel együtt az ügyfelek és vásárlók igényei […]
fulfillment, raktár