NORI: bíztató kilátások

IAB-Adex-NORIA harmadik negyedévben az előző negyedéves megingás után ismét két számjegyű, 11,1 százalékos növekedést mutatott a negyedéves online reklámbevételi indexe (NORI), a NORI – tette közzé az IAB Médiaszekciója. A legnagyobb ütemben most is a mobil piac erősödött (+62,5 százalék), de a másik két szegmens, a webes és email is bővült a tavalyi év azonos időszakához képest. A hirdetési szektorok közül a közlekedési eszközök, a kereskedelem, a szolgáltatások, a kultúra, szabadidő, szórakozás, a könyvkiadás, tömegtájékoztatás területén működő vállalatok bőven a NORI fölötti mértékben növelték költéseiket, míg a bankok és biztosítóktól származó bevételek csökkentek 2014 harmadik negyedévéhez képest.

A hirdetési megoldások közül a mobil display és a videókon történő reklámozás növekedett a legerőteljesebben. A bevallásban résztvevő cégek bevételeiben az év előző időszakában tapasztaltak a harmadik negyedévben is folytatódtak: egyrészt az ügynökségektől származó bevételek gyorsabban növekedtek mint a direkt értékesítés, másrészt bár növekszik a média felület automatikus értékesítéséből származó bevételek nagysága, de robbanásról még nem lehet beszélni. Nem csak arányukban, de abszolút értékben is visszaszorultak a CT alapon vásárolt hirdetések az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.