NMHH vs. UPC: a hivatal teszi a dolgát

 

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hivatalból vizsgálatot indított annak tisztázására, hogy az UPC a hírközlési jogszabályoknak megfelelően kívánja-e módosítani szerződéseit ügyfeleivel. A hatóság a cég előfizetőit gondosságra inti és arra figyelmezteti őket: ha elfogadják a módosítást, később akár díjemelést is könnyen érvényesíthet a szolgáltató. Az UPC Magyarország Kft. a közelmúltban, levélben kereste meg előfizetőit, hogy meglévő szerződéseik helyébe újat ajánljon számukra. A cég a levélben a jelenlegi előfizetői szerződések közös megegyezéssel történő megszüntetését, és egy – állítása szerint azzal mindenben megegyező tartalmú – új szerződés “ráutaló magatartással” történő megkötését kezdeményezi. Az NMHH felhívja az  előfizetők figyelmét, hogy amennyiben ragaszkodnak eddigi szerződéseikhez, azt haladéktalanul jelezzék a cég ügyfélszolgálati elérhetőségein. A hatóság figyelmeztet arra is, hogy a ráutaló magatartással létrejött szerződések kevesebb védelmet nyújtanak majd az előfizetőknek, mint a jelenlegi írásban vagy szóban megkötött szerződéseik – figyelmeztet a NMHH -, annak későbbi módosításához például nem szükséges az előfizető beleegyezése. Az ilyen szerződés esetén a szolgáltató által kezdeményezett bármely szerződésmódosítás (például díjemelés) hatályba lép az előfizető hallgatásával, és fennállhat a veszélye annak, hogy az előfizető számára kedvezőtlen módosítás lép életbe — írja az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Tovább csökken a magyar mobilpiac

ked nov 20 , 2012
Októberben majdnem 17 ezerrel, 11 millió 492 ezerre csökkent a három hazai mobiltelefon-szolgáltatónál nyilvántartott előfizetések száma. A forgalmat generáló kártyák mennyisége az előző hónaphoz képest még ennél is nagyobb mértékben lett kevesebb: a szeptemberi jelentésben közölt 10 millió 991 ezerről 10 millió 965 ezerre esett vissza ez a mutató. Az […]
törött okostelefon

Friss, ropogós