Nem kötelező kicserélniük a boltoknak a nem megfelelő ajándékokat

karacsonyKarácsony után a boltok többsége általában kicseréli a nem megfelelő ajándékokat, de kötelezettsége csak akkor van a kereskedőnek, ha hibás a termék – hívta fel a figyelmet Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) szóvivője. A nyugtára, számlára mindenképpen szükség van, és a ruhaneműknél a címkét nem szabad kivágni, de a cserének az nem lehet akadálya, hogy az eredeti csomagolást kibontották, ha a termék sértetlen – hangsúlyozta a szóvivő.

Az internetes vásárlásnál többletjogok illetik meg a vevőket, az egyik legfontosabb a 14 napos, indoklás nélküli elállási jog. (A fogyasztó csak webes vagy más csomagküldő, üzleten kívüli, házaló vásárlás esetén gondolhatja meg magát. A -szerk- megj.) A kereskedőnek a hozzá visszajuttatott termék vételárát, illetve a kiszállítás költségét vissza kell fizetnie, ugyanakkor a visszaküldés költsége a vásárlót terheli — ismertette Kispál. Ha egy műszaki cikkről kiderül, hogy hibás, és a vásárlástól számított három munkanapon belül visszaviszik, akkor a kereskedő köteles azt kicserélni, a vevőnek nem kell a javítást elfogadnia. Olyan jogszabály viszont nincs, hogy a három munkanapon belül visszavitt terméknek vissza kell adni az árát — mondta el a FEOSZ szóvivője.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Újabb célkitűzéssel sokkol Zuckerberg

ked jan 5 , 2016
A Marvel-filmhős, Vasember Jarvis nevű mesterséges intelligenciájához hasonló “i-komornyik” létrehozását tűzte ki idei személyes céljául Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója, hogy az új asszisztens segítségére legyen a háztartásban és munkájában. A közösségi oldal vezetője évente áll elő új személyes tervekkel, a mesterséges intelligenciájú komornyik ötletét is egy Facebook-posztban osztotta meg […]

Friss, ropogós