Negyven évvel ezelőtt indult az iskolaszámítógép program

Primo home computerHivatalosan negyven évvel ezelőtt indult az iskolaszámítógép program, melynek keretében megkezdődött az iskolák számítógépekkel való ellátása.

Jó negyven éve, hogy a magyar állam számára is nyilvánvalóvá, hogy a számítástechnikai tudás nélkülözhetetlen része a közoktatásban megszerzendő műveltségnek. Az iskolaszámítógép program a Művelődésügyi Minisztérium (Akkor még volt az oktatásnak és a kultúrának saját minisztériuma. A -szerk- megj.) által indított program volt, ami a számítástechnika-oktatás bevezetését, hosszú távú programjának kidolgozását és az ehhez szükséges technikai feltételek biztosítását tűzte ki célul. Ennek a programnak a keretében a Tudományszervezési és Technikai Intézet (TTI) hajtotta végre a számítógépek állami megrendelésre történő beszerzését, illetve az iskolák ellátását ezekkel a gépekkel. Központilag szervezték a tanárok kötelező továbbképzését is, ami az alapvető számítógépkezelői ismereteket és a BASIC nyelv alapjait foglalta magában.

Az általános és középiskolák számára szükséges számítógépek beszerzésére az első pályázatot 1982-ben írták ki, amit a Híradástechnikai Szövetkezet nyert meg a HT-1080Z számítógéppel. A második pályázatra 1985-ben került sor, ennek keretében Commodore 16, Videoton TVC és Pro Primo, illetve HT-3080C gépek beszerzését döntötték el 1986 márciusában. Ezeknek a gépeknek a beszerzését azonban már nem központilag végezték, hanem a megyék és az iskolák maguk dönthették, melyik gépet vásárolják meg a központilag biztosított forrásból, így a Pro Primo és HT-3080C gépekre nem érkezett elég megrendelés, ezért ezek gyártása végül nem kezdődött meg — írja a Wikipédia.

  • Nem volt egy központilag kidolgozott, részletes tanterv. A számítástechnika oktatása így esetleges volt, annak színvonala a különböző intézményekben nem volt egyenletes.
  • Nem volt koordinált az elkészített felhasználói és oktató programok fejlesztése. Ami elkészült, annak a terjesztésére nem készültek fel.
  • Megbízták ugyan a TTI-t a programterjesztés feladatával, de a programoknak csak viszonylag kis részét tudták csak terjeszteni.
  • Sok iskolában volt számítógép, érdeklődő diák, ám hozzá értő tanár kevés volt. A tanárképzés, majd a képzett tanárok megtartása nem volt egyszerű amikor programozóként többszörös fizetést is megkereshetett egy oktató.
  • A beszerzett számítógépek mennyisége nem tartott lépést az igényekkel.
  • Eredetileg központilag döntöttek a gépbeszerzésekről, de viszonylag gyorsan vegyes géppark alakult ki az iskoláknál.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Hogyan teremtsd Meg a Megfelelő Légkört a Szerencsejátékhoz a Szobádban?

ked dec 5 , 2023
ShareTweetPinShareOlvasd el, hogy mit tehetsz azért, hogy a lehető legkellemesebb légkört teremtsd meg a szobádban, ha szerencsejátékokkal szeretnél játszani az otthonodban! A szerencsejátékok rendkívül izgalmas és tartalmas időtöltést kínálhatnak akár önmagukban is. Ha azonban megfelelő környezetet alakítasz ki a szobádban, akkor biztos lehetsz abban, hogy sokkal jobb élményben lehet részed. […]
onlinekaszinok.org

És még ez is...