Egyértelmű szabályozást sürget a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája a mesterséges intelligencia (MI) felsőoktatásban történő felhasználására.
A Hallgatói Önkormányzat a konferencia közleményében kiemelte: az MI-t nem tiltani, hanem felhasználni kell a hatékony tanulásra. Megjegyezték: a fiatalok körében rohamosan terjed a mesterséges intelligencián alapuló eszközök használata, ezért egyre fontosabb, hogy a felsőoktatásban betöltött szerepük definiálva legyen. A legcélravezetőbb megközelítés, ha a mesterséges intelligenciára „eszközként tekintünk”, amit be kell építeni az oktatási és tanulási folyamatokba.
Indítványozzák, hogy a szakdolgozatokkal kapcsolatban legyenek egyértelműen tisztázva a MI segítségével készített részek hivatkozásának szabályai az intézményi tanulmányi és vizsgaszabályzatokban. Javasolják azt is, hogy az intézmények indítsanak kurzust, amelyen megtanítják az adott tudományterület MI-lehetőségeinek használatát.
Ajánlást tettek arra is, hogy a felsőoktatási intézmények törekedjenek azon számonkérési formák előtérbe helyezésére, amelyek készségeket és a tudományterület megértését helyezik előnybe a lexikális tudással szemben. Kitértek arra, hogy az oktatói munka hallgatói véleményezése térjen ki a mesterséges intelligencia oktatásba építésének hatékonyságára; a felsőoktatási intézmények biztosítsanak hozzáférést a képzésben használatos MI-eszközökhöz és szervezzenek továbbképzést az oktatóknak a mesterséges intelligencia oktatásban való felhasználásáról.