Sok időt vesz el, komplex és nehézkes az alkalmazások és rendszerek frissítése, és ebben a járvány miatt elrendelt otthoni munkavégzés sem segített – derül ki egy friss vállalat kutatásából.
Az informatikai szakemberek 71 százaléka túl bonyolultnak, nehézkesnek és komplexnek tartja az alkalmazások és rendszerek frissítését, miközben a feladat rendkívül sok időt vesz el az értékes munkától – derül ki az Ivanti vállalat felméréséből. A cég több mint ötszáz vállalati it-szakembert és it-biztonsági szakértőt kérdezett meg a kutatáshoz. Mivel ezek a szakemberek fárasztónak tartják a rendszerek frissítését, rendszeresen halogatják a feladat elvégzését, ezzel pedig rengeteg kiberbiztonsági fenyegetés előtt nyitják meg az ajtót. Ráadásul a járvány miatt elterjedt távoli munkavégzés és otthoni iroda csak rontott a helyzeten. Hiszen az alkalmazottak rengeteg személyes vagy nyilvános hálózatról csatlakoznak a vállalati rendszerekhez, miközben különböző eszközöket használnak erre a célra – ezeknek a frissítését és menedzselését is meg kell oldani.
A vállalatok általában alulméretezik az it-csapatot is, az időhiány, a sok egyéb munka miatt kénytelenek hátrább sorolni a patch menedzsment feladatokat. Mintha ez még nem is lenne elég, az it-szakemberek közel kétharmada (61 százaléka) szerint a cégvezetők negyedévente egyszer kérik a frissítések elhalasztását, mondván az üzletkritikus rendszerek nem állhatnak le. A kutatás készítői egy kicsit lejjebb ástak, és megpróbálták kideríteni, hogy miért is annyira időigényes a frissítések telepítése. A válaszadók többsége (53 százalék) szerint a kritikus sérülékenységek szervezése és rangsorolása viszi el a legtöbb időt. Sok időbe telik a nem sikerült frissítések javítása, a patchek tesztelése, a többi részleggel egyeztetni, koordinálni a frissítési feladatokat. Emiatt nem meglepő, hogy az it-szakemberek közel fele (49 százaléka) úgy gondolja, hogy vállalatuk jelenlegi patchmenedzsment eljárásai nem csökkentik a sérülékenységek frissítésének elmaradásával járó biztonsági kockázatokat.