LG Q2: hajszálon múlt a csúcsdöntés

LG ElectronicsMásodik legmagasabb első negyedéves árbevételét érte el az LG Electronics Inc. (LG). A társaság nyeresége is kiváló lett, ami a cég szerint az üzleti portfólió korszerűsítésére és a működési hatékonyság növelésére irányuló intézkedéseket tükrözik.

Az LG 2023 első három hónapját 20,4 ezer milliárd koreai von (1 dollár ~1342 von, 1 forint ~4 von)) árbevétellel zárta, ami a vállalat történetének második legmagasabb első negyedévi forgalmának számít. Az üzemi nyereség 1,5 ezer milliárd vont tett ki, ami a harmadik legjobb első negyedéves eredmény. A kiemelkedő forgalmi adat a vállalat azon intézkedéseinek köszönhető, amelyekkel alapvetően javította üzleti struktúráját és működési hatékonyságát, míg a nyereségességre a kihívásokkal teli globális gazdasági körülmények voltak befolyással. Az egyik legfontosabb eredmény, hogy javult a társaság üzleti struktúrája, mégpedig a folyamatosan bővülő b2b szegmensnek és a nem hardveres üzleti területeknek, köztük a jelentős növekedést felmutató tartalom és szolgáltatási üzletágaknak köszönhetően.

Az LG Home Appliance & Air Solution üzletág az első negyedévben 8,02 milliárd von bevételt ért el, 1,02 milliárd von működési nyereség mellett. Az üzletág az első negyedév legmagasabb bevételét könyvelte el, a működési nyereség pedig első alkalommal haladta meg az egymilliárd vont. A folyamatos növekedést nagyrészt a b2b szegmens gyors bővülése hajtotta, amelyet az energiahatékony hőszivattyúval támogatott termékek, valamint az energiatároló rendszerek értékesítése táplált. Az LG iparágvezető fűtési, szellőztetési és légkondicionálási (HVAC) megoldásai az otthonok és vállalkozások számára olyan erős teljesítményt és energiahatékonyságot nyújtanak, amelyek megfelelnek a jelenlegi, szigorúbb környezetvédelmi előírásokon alapuló európai piaci trendeket. A vállalat a prémium kategóriás készülékei versenyképességének fenntartására, valamint a piaci kereslet polarizálódására reagálva a tömeges készülékkínálatának megerősítésére, valamint a költségszerkezet kezelésére összpontosít a nyereségesség növelése érdekében. A háztartási gépek üzletága további növekedésre számít a bővülő b2b szegmensre való összpontosítással és a szolgáltatási szegmens felgyorsításával, beleértve a bérleti és ápolási szolgáltatási üzletágat, amely az elmúlt öt évben átlagosan harminc százalékos éves növekedési ütemet ért el Dél-Koreában.

Az LG Home Entertainment üzletág az első negyedévben 3,36 milliárd von árbevételt ért el, 200,3 milliárd von működési nyereség mellett. A nyereségesség javult a működési költségek hatékony kezelésének köszönhetően, a kereslet előrejelzésének javításával. Az elsősorban az európai gazdasági körülmények okozta alacsonyabb globális tévékereslet ellenére a vállalat az LG webOS smart TV platformján alapuló tartalom- és szolgáltatási üzletágak növekedésének köszönhetően növelte eladásait, miközben erősítette a versenyképességét. A prémium 2023-as termékbevezetések, élükön az olyan innovatív termékekkel, mint az LG OLED evo TV modellek, várhatóan fenntartják a vállalat versenyelőnyét. Ugyanakkor a differenciált dizájnt és funkciókat kínáló „életstílus képernyők” globális bevezetése várhatóan fellendíti az eladásokat és lendületet ad a prémium tévépiacnak. Az LG OLED Objet Collection Posé TV-t idén több mint negyven országban vezetik be.

Az LG Vehicle component Solutions üzletág az első negyedévben 2,39 milliárd von árbevételt ért el, miközben 54 milliárd von működési nyereséget ért el. Az üzletág minden idők legmagasabb első negyedéves bevételét könyvelhette el. A tavalyi negyedik negyedév óta tartó nyereségességi lendületet folytatva a globális ellátási lánc megerősítésére tett folyamatos erőfeszítések az első negyedévben tovább növelték a nyereségességet, mivel az autóalkatrészekre felhalmozott megrendelések értéke elérte a 80 milliárd vont. Az általános globális autóipart érintő bizonytalanságok ellenére az előrejelzések szerint az elektromos járművek iránti kereslet növekedni fog. A vállalat a járműfedélzeti információs és szórakoztató rendszerekből, e-Powertrainből, fényszórókból és megkülönböztető megoldásokból álló stabil portfóliójára alapozva kívánja fenntartani versenyelőnyét.

Az LG Business Solutions üzletág az első negyedévben 1,48 milliárd von bevételt ért el, 65,7 milliárd von működési nyereség mellett. A stabil növekedést az egyetemi szezon keresletére való proaktív reagálásnak köszönheti, amely versenyképes termékekkel – többek között az új Ultraslim LG gram laptopokkal – valósult meg. A vállalat azt tervezi, hogy az információs kijelző üzletágának bővítésére összpontosít az egyedi megoldások fejlesztésével és a potenciális vásárlói kereslet feltárásával. A vállalat azt is tervezi, hogy felgyorsítja az új üzleti szegmensek fejlesztését, különösen Dél-Koreában, mivel a robotok és az elektromos járműtöltők gyártása teljes mértékben integrálódnak az LG termelési rendszereibe.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Bajban az okostelefon-gyártók

ked máj 2 , 2023
Az okostelefonok globális kiszállítása 14,6 százalékkal, 268,6 millióra csökkent az első negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz képest. Az International Data Corporation (IDC) legfrissebb jelentése szerint az eladások visszaesése meghaladta az elemzőcég korábbi, 12,7 százalékos várakozását. Az okostelefonok kiszállítása már a hetedik negyedévben csökkent, elsősorban a gyenge kereslet, a magas infláció […]
okostelefon-gyártás

És még ez is...