LG Electronics Q3: a forgalom csodás, az eredmény… vegyes

Dél-Koreai WonAz LG Electronics (LG) történetének legnagyobb negyedéves árbevételével zárta a 2022. július-szeptemberi időszakot.

A dél-koreai vállalat azt közölte, hogy a harmadik negyedévben 21 200 milliárd won (6160 milliárd forint) forgalmat ért el, ami az egy évvel korábbit 14,1 százalékkal múlta felül. Ez a forgalomnövekedés elsősorban a prémium kategóriás háztartási gépek, illetve az ebben a szegmensben bevezetett új kategóriák sikerének, valamint az autóalkatrész-üzletág teljesítményének volt köszönhető. Az üzemi eredmény éves összevetésben 25,1 százalékkal 746,6 milliárd wonra nőtt, ám az egy évvel korábban felmerült egyszeri költségek hatását figyelembe véve már csökkenés következett be a globális gazdasági lassulás keresletvisszafogó hatásának betudhatóan.

A háztartási gépeket gyártó leányvállalat 7500 milliárd won forgalmat produkált a harmadik negyedévben, ami 5,8 százalékos növekedés a múlt év azonos időszakához képest, és ezzel történetének legnagyobb harmadik negyedéves árbevételét érte el. Az üzemi eredménye éves összevetésben 228,3 milliárd won volt, ami kevesebb, mint a tavalyi, és ennek oka a nagyobb értékű marketingbefektetések és a logisztikai költségek megnövekedése volt. A bevételnövekedés a prémium kategóriás háztartási gépeknek és az ebben a szegmensben bevezetett új kategóriáknak köszönhető, például a gőztechnológiával működő higiéniai termékeknek, ezeknek is a legfontosabb régiókban, Észak-Amerikában és Európában. A leányvállalat a prémiumkategóriák versenyképességének növelésével szeretné elérni, hogy folytatódjon a tendencia.

A szórakoztatóelektronikai eszközöket gyártó leányvállalat 3700 milliárd wonos árbevételt ért el a harmadik negyedévben, és üzemi eredménye éves összevetésben csökkent, aminek szintén a nagyobb piaci verseny által kikényszerített nagyobb értékű marketingbefektetés volt az oka. A leányvállalat a továbbiakban a marketingköltségek és a leltárnyilvántartás hatékonyabb menedzselésére, valamint a prémium tévékészülékek szegmensének megerősítésére fog összpontosítani.

A járműalkatrész-gyártó leányvállalatnak 2300 milliárd wonos forgalma volt a harmadik negyedévben, ami 45,6 százalékos növekedés 2021 harmadik negyedévéhez képest. Ez a leányvállalat eddigi legnagyobb negyedéves árbevétele. A harmadik negyedéves üzemi eredmény 96,1 milliárd won. A jelentős árbevétel-növekedés annak tudható be, hogy a cég gyorsan reagált az autógyártók támasztotta nagyobb keresletre, valamint hogy hatékonyan működött a szállítás. A leányvállalat a globális autógyártókkal kialakítandó szoros együttműködésre és a jó profittermelő képességre alapozva szeretné tovább növelni bevételeit.

Az üzleti szolgáltatásokat nyújtó leányvállalat 1400 milliárd wonos forgalmat ért el a harmadik negyedévben, az üzemi eredményben viszont 14,4 milliárd vonos veszteséget szenvedett el a megnövekedett nyersanyag- és globális logisztikai költségek miatt. A bevétel 9,7 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi adathoz képest, főleg a b2b szegmens visszapattanása miatt. A cég azt tervezi, hogy az egyénre szabott megoldások, a termékpaletta bővítése és a nagyobb alkatrészek beszerzésének stabilizálása révén jelentősen felfuttatja a b2b szegmenst.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

ICPC verseny végeredmény: ELTE, ELTE, ELTE

hét okt 31 , 2022
A legrégebbi és legnagyobb nemzetközi programozói verseny, az International Collegiate Programming Contest (ICPC) magyarországi fordulóján a dobogó mindhárom fokára az ELTE hallgatóiból álló csapatok állhattak fel. Ők vesznek majd részt a novemberi ljubljanai regionális döntőben. A hazai egyetemek hallgatóiból álló háromfős csapatoknak öt órájuk volt arra, hogy az összesen tizenhárom, […]
ICPC