Kétszer annyit költünk okostelefonokra mint az előző években

Black FridayAugusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott.

“A korábbi években azt láttuk, hogy augusztusban és szeptember elején csak a legszükségesebb műszaki eszközöket szerzik be az iskolakezdéshez, a többivel inkább a Black Friday akciókig várnak” – mondta el Veress Zoltán, a MediaMarkt mobiltelefon kategória vezetője. „Idén azonban azt tapasztaljuk, hogy az okostelefonoknál nem esett vissza az ősz elején megnövekedett kereslet, a Fekete Péntek akciókat meg sem várták, máris dupláztak a vevők. Tapasztalatunk szerint a novemberi akciószezonban a telefonok iránti kereslet átlagban háromszorosa egyébként is az átlagos hónapokénak. Az idei év érdekessége lehet, hogy a mostani vásárlási láz egybe fog érni az előttünk állóval” – véli a vezető. A keresleti trendek azt mutatják, hogy egyre inkább a közép-és felső kategóriás készülékeket viszik a vásárlók, és elsősorban azokat a korábbi csúcsmodelleket, melyek ára csökkent az előző időszakhoz képest. Egyrészt ez is vezetheti a vásárlókat, ugyanis az előző években piacra dobott modellek az év ezen szakaszában már jellemzően alacsonyabb árakon érhetőek el, miközben a gyártók már legújabb modelljeiket dobják piacra. Másfelől, az okostelefon egy olyan személyes tartozék már napjainkban, hogy amennyiben jutányos áron elérhető egy kiszemelt készülék, a vásárlók vélhetően azonnal lecsapnak rá.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.