Kell-e fizetni, ha nem jön az sms?

 

Ha valaki túllépi a megadott adatforgalmi korlátot, amikor mobilinternetet használ, vajon jogosan kap-e fizetési felszólítást abban az esetben, ha a túllépésről szóló figyelmeztető értesítést (például sms-t) a szolgáltató hibájából vagy szerverhibából adódóan nem kapta meg Ezt kifogásolta a riportban szereplő előfizető, aki így elmondása szerint „horribilis összegekről” szóló számlákat kapott a szolgáltatótól. Az ügyfél arra számított, hogy túlforgalmazás esetén a rendszer jelez, tudomása szerint ugyanis ez a szerződésében is benne volt. Az sms elmaradását azzal magyarázta a szolgáltató, hogy a saját sms-küldő rendszerük jelenleg megbízhatatlan, ezért a reklamációt elutasították. Takács Péter média- és hírközlési biztos helyettese az mr1 Kossuth Napközben című műsorában azt válaszolta, hogy az ehhez hasonló eseteknél elsődlegesen azt kell tisztázni, a szerződésbe valóban beleírták-e, hogy a szolgáltató az adatforgalom bizonyos határának elérésekor tájékoztatja előfizetőjét erről a tényről. „Amennyiben a szolgáltató tényleg vállalta ezt, és nem küldte el (az értesítést), akkor jogos az igénye az előfizetőnek, hogy ezt az adatforgalmat a mulasztás miatt nem fizeti be” – jelentette ki Takács, aki javasolta, hogy az ügyfél kezdeményezzen további párbeszédet és tárgyalást a szolgáltatóval, mielőtt a hatósághoz fordul — olvasható az NMHH weboldalán.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.