Itthon is egyre megfizethetőbbek az okosórák

Az okosórák és az aktivitásmérők Magyarországon is egyre népszerűbbek. Eladásuk idén újabb kétszámjegyű növekedést érhet el — írja a digitrendi.hu.

A termékcsoport valamennyi kategóriájában kedvezően alakul az értékesítés, még az aktivitásmérő karkötőké is, amelyek iránt több országban már inkább csökken a kereslet. Az aktivitásmérő karkötőkből nálunk az idén 14 százalékkal 176 ezer darabra nőhet az eladás. Ezek a belépő szintű termékek az idősebb korosztályt is képesek megcélozni, akik nem akarnak okosórát, vagy nem értik a bonyolultabb műveleteket – derül ki a Euromonitor International kutatócég felméréséből. A viselhető eszközök teljes kategóriáját figyelembe véve középtávon is folytatódik a növekedés, a kutatók előrejelzése szerint a következő öt évben évi 13 százalékkal több ilyen új készülék találhat gazdára. Ennek nyomán 2024-ben várhatóan már közel egymillió (956 ezer) viselhető eszköz kel majd el a magyarországi piacon. Az aktivitásmérő órák, valamint az okosórák jóval drágábbak az egyszerűbb fitnesz karkötőknél, de esetükben a felhasználók díjazzák a komplexebb felhasználói élményt.

A hazai forgalmazók visszajelzései alapján megállapíthatjuk, hogy a tudatos felhasználók élvezik a kényelmi funkciókat,nyitottak az innovációra, és szívesen fektetnek be egy olyan eszközbe, amely minden igényüket kielégíti – mondja Tisza Gabriella, az Euromonitor International magyarországi elemzője. Hozzátette, hogy a drágább termékek részesedése egyelőre még relatíve alacsonyabb a hordható elektronikai eszközök kategóriájában. Főként a fiatal, technológiavezérelt magyar fogyasztók szegmensében élénkül irántuk a kereslet, kiemelten a magasabb jövedelmű régiókban. Az okosórák csökkenő átlagára miatt az elemző cég a kategória értékesítésének további intenzív bővülésére számít. A növekedés folyamatos, az okosórák forgalma idén mintegy húsz százalékkal haladja meg a tavalyit, darabszámban pedig év végére várhatóan eléri a százezres határt. Egy friss felmérés szerint az országban a felnőtt internethasználók fele már használ valamilyen módszert és eszközt fizikai aktivitásának vagy egészségi állapotának mérésére. Ugyanakkor a viselhető okos eszközök átlagára várhatóan csökkenni fog, kiszélesítve ezáltal a fogyasztói kört. Miközben az eszközök fő vevői az egészségtudatos és technológiaorientált fiatal felnőttek maradnak, addig a gazdagabb fogyasztókat a gyártók még innovatív dizájnnal is megcélozzák.

Kiélezett a verseny a szállítók között
Újabb erős évet zárhat a Xiaomi, miután tavaly sikeresen lekörözte az addig piacvezető Fitbitet az aktivitásmérők hazai piacán. A kínai piaci szereplő nagyot szakított az új Amazfit sorozattal, amit a vevők jó ár-érték arányúnak tartanak. A harmadik helyen álló Polar ugyancsak növelte eladásait, fő célcsoportja, a futók révén. Mindeközben a nagynevű versenytársak, mint a Fitbit, a Garmin, a Samsung és a Huawei egyre jobban megmutatják magukat a viselhető okos eszközök piacán. Az okosóra kategória hazai piacvezető márkája a Samsung, amely idén is megőrzi első helyét, noha a Huawei és a Fitbit szorosan ott van a nyomában. Mindemellett mégis a dél-koreai márka kínálja a legszélesebb választékot a viselhető okos eszközökből.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.