IT Fitneszteszt: „bőven van hová fejlődnünk”

Tajthy Krisztina, az IVSZ főtitkáraA visegrádi országok fiataljai körében elvégzett IT Fitneszteszt szerint a magyar általános és középiskolások eredményei javultak, de az eredmények, még mindig „nem elég jók”.

Az IVSZ-Digitális Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) azt közölte, hogy a koordinálásukkal zajlott Magyarország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Ukrajna részvételével a régió legnagyobb szabású online digitáliskészség-felmérése. Ennek során a tanuláshoz, munkavégzéshez vagy bármilyen a mindennapokban felmerülő feladat elvégzéséhez szükséges digitális kompetenciákat tesztelték. Az eredményekből kiderül, hogy bár javultak az eredmények, még mindig „nem elég jók”.

A 2023-as IT Fitneszteszten csaknem kétszer annyian vettek részt Magyarországról, mint tavaly: 9213 diák, és 432 tanár oldotta meg az 50-60 perc alatt teljesíthető feladatsort. A feladatok legalább felét idén a kitöltők 37,7 százaléka oldotta meg jól, ami közel kilenc százalékpontos javulást jelent a tavalyi 28,8 százalékos arányhoz képest. Ez alatta marad a V4-es országok 47,3 százalékos arányának. A teszt eredményeiből látszik, hogy bár mérhető a javulás, „bőven van hová fejlődnünk”, hiszen a régiós átlag jelentősen felülmúlja a magyarországit.

„A gazdaságunk érdeke, hogy a fiatalok megfelelő digitális készségekkel felvértezve kerüljenek ki az iskolából, hiszen ma már lehetetlen anélkül elhelyezkedni” – húzta alá az IVSZ főtitkára a közleményben. Tajthy Krisztina ugyanakkor rámutatott: a digitális készségek megfelelő szintű oktatása ágyazhat meg annak, hogy minél többen válasszák a programozói pályát, ami enyhítheti az it-munkaerőhiányt és növelheti az ország versenyképességét.

A teszt kitért a fiúk és lányok teljesítményének összehasonlítására is. A fiúk 39,2 százaléka, a lányok 36 százaléka ért el ötven százalék feletti eredményt Magyarországon. A hazai általános iskolás tesztelők 45,3 százalékos eredményük szerint 2,4 százalékkal maradnak el a régiós átlagtól, a középiskolások 41 százalékos eredménye pedig 3,1 százalékkal.

A hazai diákok az internethasználathoz kapcsolódó feladatokban teljesítettek a legjobban, az általános iskolások 56,8 százalékos, a középiskolások 50,6 százalékos eredményátlagot értek el. A legkevésbé az irodai munkához kapcsolódó feladatok mentek jól, itt az általános iskolába járók 36 százalékos, a középiskolások 28,9 százalékos átlagot értek el. Mindez azonban összhangban van a regionális trendekkel – olvasható a közleményben.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az új lengyel kormány újra a köz médiumává alakítaná a "közmédiát"

sze dec 20 , 2023
A jövő évi lengyel költségvetésben egyelőre nem biztosítják a közmédia finanszírozását, az csak a jelenlegi helyzet „javítása” után lesz lehetséges – jelentette ki Donald Tusk új lengyel kormányfő. Tusk a 2024-es költségvetési tervezetről szóló kormányülést követően tartott sajtókonferenciát. „Egy olyan közmédia, mint amilyen most van, egyáltalán nem érdemli meg, hogy […]
Donald Tusk a Szejmben

És még ez is...