Ilyen a Malvertising. Az internetes bűnözők sokszor teljesen törvényes hirdetéseken keresztül juttatják be rosszindulatú programjaikat oldalainkra. Az Online Trust Alliace szerint, tavaly több mint tízmilliárd online hirdetési megjelenést veszélyeztettek ilyen módon. Ez a támadás azért alattomos, mert az oldal tulajdonosa sokszor nem, vagy csak kis mértékben tudja ellenőrizni, hogy milyen hirdetések jelennek meg oldalain és egy hagyományos biztonsági átvizsgálás nem mindig veszi észre ezeket a fertőzött hirdetéseket. A bűnözők sokszor vásárolnak rendes hirdetési helyeket a reklámlehetőségeket biztosító ügynökségeknél, és ezeket használják programjaik bejuttatásához, de akár létező hirdetéseket is megfertőzhetnek. A weboldal látogatóinak nem is kell a fertőzött hirdetésre kattintaniuk, az is elég, ha felmennek a honlapra, és amennyiben nincs megfelelő vírusvédelem a számítógépükön, akkor tudtukon kívül futtatják a rosszindulatú programokat saját eszközükön. Ha mégis sikerül azonosítani és blokkolni a programot, akkor is valószínűleg a honlap mögött álló céget fogják hibáztatni a történtekért, ami komolyan árthat hírnevünknek.
Javasolt megoldás: használjunk megbízható hirdetési ügynökségeket, és ahol csak lehetséges olyan hirdetéseket alkalmazzunk, amelyek nem futtatnak kódokat, tehát igyekezzünk statikus képes vagy szöveges hirdetéseket megjelentetni. Használjunk felhő alapú védelmi megoldásokat, amelyek valós idejű monitorozással figyelik hirdetéseinket és blokkolják a malvertising támadásokat. Ilyen lehet például a Symantec AdVantage megoldása is, amely képes lekövetni a behatolót a forrásig — javasolják a CDSYS szakértői.