Ha megmondod mennyit tévézel, megmondom a korodat

oldtvAz internetezők közül ötből négyen naponta olvasnak internetes oldalakat — derül ki az eNET a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesülettel (HTE) közösen készített online kérdőíves kutatásából. Még a negyven év feletti internetezők körében sem néznek ennél nagyobb arányban tévét naponta. A fiatalabb generációk körében pedig a tévénézés térvesztése rohamosnak mondható. A harminc év alattiaknak már kevesebb, mint fele néz tévét naponta. Minél fiatalabb korcsoportot vizsgálunk, annál kisebb a rendszeresen rádiót hallgatók és a nyomtatott sajtót olvasók aránya is. Ezzel szemben a harminc év alattiak körében lényegesen nagyobb a közösségi oldalakat rendszeresen, napi szinten látogatók aránya, mint az idősebbek körében. Nem túlzás azt állítani, hogy a közösségi oldalak átvették az első számú információforrás szerepét a legfiatalabbak körében minden más médiumtól.

A közösségi oldalakat használó fiatalok közt a Facebook dominálja a piacot, melyen gyakorlatilag mindenki regisztrált már. Egyéb közösségi oldalak (korcsoporttól függetlenül) csak alacsony arányban kerülnek említésre. A közösségi médiát döntően kapcsolattartásra használják, másodsorban érdekes oldalak követésére: az internethasználók több, mint fele ilyen módon (is) tájékozódik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Online tartalomszolgáltatás: még nem dőlt el ki mellé áll az NMHH

hét jún 22 , 2015
Elkészült az online tartalomszolgáltatási (OTT) piac szabályozási kérdéseiről tartott nyilvános konzultáció összefoglalója, az eszmecserében több médiapiaci szereplő is részt vett – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az MTI-vel. Tizenöt iparági vélemény érkezett a médiaszolgáltatóktól, készülékgyártóktól, érdekvédelmi szervezetektől és szakértőktől arra a nyilvános konzultációs felhívásra és a kapcsolódó […]