Győri diákok menni világversenyre

SZEnergy teamGyőrből a francia világversenyig: magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában.

Környezetérzékelés, GPS-es és mobilnetes pozícionálás, pontos kamerarendszer. Többek közt ezek az önvezető járművek elengedhetetlen feltételei. A győri Széchenyi István Egyetem csapata évek óta fejleszti autonóm járművét, most pedig izgalmas kihívás előtt áll: július elején a franciaországi Nogaro városában egy komplex feladatokból álló nemzetközi versenyen vesznek részt, ahol a precíziós önvezetéshez szükséges netkapcsolatot a Yettel biztosítja számukra. 2005-ben a győri Széchenyi István Egyetem hallgatói és kutatói megalapították az energiahatékonyságra optimalizált elektromos járműveket fejlesztő SZEnergy Team-et, amely 2008 óta vesz részt nemzetközi versenyeken, és ért el kiemelkedő eredményeket többek közt a napelemes kategóriában.

A harmincfős csapat lassan tíz éve foglalkozik elektromos járműfejlesztéssel, amely négy részleg összehangolt munkáján alapul (gépészet, elektronika, autonóm járműv és a legfontosabb, a marketing). A világjárvány miatt az elmúlt két évet leszámítva, minden évben megmérettették magukat. 2019-ben készült el új járművük, amelyet azóta folyamatosan fejlesztenek az autonóm feladatokra, és készülnek célzottan immáron az energiahatékonyság mellett a jármű önvezető képességeit megmérettető versenyre is. 2022-ben beérett a munka gyümölcse: májusban világcsúccsal, 284 km/kWh-ás energiamérleggel nyertek meg egy Hollandiában szervezett nemzetközi energiahatékonysági versenyt, a Shell Eco-marathon-t, most pedig újabb izgalmas kihívás előtt állnak.

Július elején Franciaországba, az alapvetően mérnöki tanulmányokat folytató diákoknak szervezett Shell Eco-marathon Autonomous Challenge-re utaznak, ahol városi kisautó kategóriában, összesen négy versenyszámban vesznek részt. Bemutatják a fejlesztés gazdasági hátterét, végig kell haladniuk a járművel a teljes versenypályán önvezető módban, pontos parkolási műveletet hajtanak végre, valamint szlalompályát kell teljesíteniük. A versenyen az egyik legfontosabb feladat a jármű precíz pozícionálása, melynek során a GPS műholdjelek pontosítására rövid késleltetésű mobilinternetes korrekciós adatok felhasználása szükséges. “A legújabb fejlesztéseinkkel elsősorban a tömeget és a fogyasztást igyekeztünk csökkenteni, és kiemelten fontos volt az új elektromos motorunk, amely a korábbi hajtásoknál intenzívebb gyorsítást tesz lehetővé. A franciaországi Autonomous Challenge a járművünk eddigi legfontosabb önvezető megmérettetése lesz” – jelentette ki Miklós Máté, a csapat vezetője.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Új csatornák a DIGI (4iG) és az Invitel (4iG) kínálatában

sze jún 29 , 2022
A DIGI Magyarország és az Invitel augusztus 5-től felveszi kínálatába az ARENA4 és az újonnan induló MATCH4 sportcsatornákat, ezzel párhuzamosan a saját gyártású DIGI Sport három adója beszűnteti adását. A népszerű utánpótlás magazint, a Nap Hősét, a Magyarországon elsők között a DIGI és Invitel előfizetőinek elérhető MATCH4 sugározza majd. A […]
Digi