Facebook-megosztással növelhető a szervdonorok száma

 

Egy friss tanulmány szerint ha a közösségi média oldalain felhívják a figyelmet a szervdonáció fontosságára, nő az adományozásra jelentkezők száma. Miután a Facebook 2012 májusában engedélyezte, hogy a felhasználók profilján megjelenjen, ha szervdonornak jelentkeznek, az Egyesült Államokban már aznap 13 ezren iratkoztak fel a leendő donorok közé. Ez húszszor annyi, mint a napi regisztrációk átlagos száma – idézte a Live Science tudományos portál nyomán az MTI az American Journal of Transplantation folyóiratban megjelent tanulmányt. A Facebook kezdeményezésére most a felhasználó donorregisztrációja megjelenik az idővonalán, és barátai, családtagjai értesülhetnek róla. Emellett a portál el is irányítja a lakóhely szerinti regisztrációs intézménybe az érdeklődőt. A növekedés oka az is lehet, hogy “baráti környezetben” az emberek szívesebben hoznak döntést nehéz kérdésekben, mint például a közlekedési hatóságnál, ahol szintén várják a szervadományozók jelentkezését. Tény viszont, hogy a kezdeti lelkesedést követő hetekben azonban csökkent a jelentkezések száma. A kutatók szerint további munkára van szükség, hogy fenntartsák az érdeklődést.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.