EJEB: nem feltétlenül felelős a tartalomszolgáltató a kommentek miatt

1

kommentNem tehető feltétlenül felelőssé a tartalomszolgáltató a felhasználók kommentjei miatt – mondta ki az Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) egy magyar ügyben. Ellentétes az Emberi Jogok Európai Egyezményével a magyar Alkotmánybíróság (Ab) azon korábbi döntése, amely a tartalomszolgáltatók feltétlen felelősségét állapítja meg az internetes oldalaikon megjelenő, harmadik személyek által bejegyzett kommentekért – írta kedden közzétett ítéletében az EJEB.

A strasbourgi bíróság egyhangúlag elfogadott ítélete szerint a magyar hatóságok megsértették a véleménynyilvánítás szabadságát azzal, hogy az Index.hu hírportált és a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületét (MTE) tették felelőssé a cikkeik alatt megjelent kommentekért. Az ügy előzménye, hogy az Experient ingatlanközvetítő cég feljelentette az Indexet és az MTE-t, mert a vállalat etikátlan hirdetési gyakorlatáról szóló cikkeik alatt gyalázkodó kommentek jelentek meg. A kifogásolt kommenteket eltávolították, amint tudomást szereztek róluk, de az ingatlancég nem elégedett meg ennyivel, és bírósághoz fordult.

Magyarországon az ügy azzal ért véget, hogy az Ab 2014 májusában elutasította azt az alkotmányjogi panaszt, amelyet a tartalomszolgáltatók a Kúria ítélete ellen nyújtottak be. Az Ab-döntés értelmében a honlapján kommentek közzétételét lehetővé tevő tartalomszolgáltató akkor is felelősséggel tartozik a mások jogait sértő bejegyzések miatt, ha nem volt tudomása a jogsértő tartalomról, de még akkor is, ha a sértett kívánságára azonnal eltávolította.

One thought on “EJEB: nem feltétlenül felelős a tartalomszolgáltató a kommentek miatt

  1. Kérdés, ki az erősebb kutya, s kötelezi-e az EJEB ítélet bármire is a magyar jogszolgáltatást?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Nyakunkon az Evolution & Mobile Hungary 2016

csü febr 4 , 2016
A digitális gazdaság, a hazai és nemzetközi online kommunikációs ipar illetve a mobiltechnológia üzleti felhasználásának meghatározó trendjeit vizsgálja a kétnapos Evolution & Mobile Hungary konferencia március 2-3-án. A budapesti szakmai rendezvényen ismerteti a Magyar Reklám Szövetség szakmai társszervezeteivel közösen a 2015-ös reklámköltési adatokat, azaz, hogy az elmúlt évben mennyit és […]
taps

Friss, ropogós