Brüsszel egységes digitális piacot akar II.

europai-unioHárom pillérből és azon belül is tizenhat kezdeményezésből álló stratégiát jelentett be szerdán az Európai Bizottság a digitális közös piac megteremtése érdekében. A második pillér intézkedései révén a bizottság megfelelő feltételeket és méltányos játékszabályokat teremtene a digitális hálózatok és az innovatív szolgáltatások számára. Brüsszel jelentősen átalakítaná a távközlési szabályokat; hatékonyabb koordinációt javasol a frekvenciagazdálkodás terén és uniós szinten hangolná össze a frekvencia-kiosztás tagállami feltételeit, és ösztönözné a szélessávú hálózatfejlesztést. Brüsszel felülvizsgálná az audiovizuális média jogi kereteit, hogy az tükrözze a XXI. század változásait, illetve tisztázná, hogyan lehet alkalmazni a meglévő szabályokat a tartalomszolgáltatás új üzleti modelljeire.

A bizottság az internetes felületeknek a piacon betöltött szerepét is vizsgálná azzal a céllal, hogy feltárja, mennyire átláthatóak a keresési találatok, illetve mi határozza meg az árazást, hogyan kezelik a birtokukba kerül adatokat, milyen kapcsolatban állnak a kereskedőkkel, megpróbálják-e versenytársaik rovására a saját szolgáltatásaikat igénybe vetetni a fogyasztókkal. Az Európai Bizottság a fogyasztók bizalmának növelése érdekében a személyes adatokra vonatkozó szabályokat is átalakítaná; a 2015 végéig elfogadandó új uniós adatvédelmi szabályok fényében felülvizsgálná a fogyasztók adatait a neten védő irányelvet is. A kiberbiztonság terén pedig Brüsszel partnerséget ajánl a szektor vállalatainak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Jön a webhalál, de sebaj… III.

pén máj 8 , 2015
Az Internet Security Forum (ISF) idén is kiadta jelentését arról, hogy az informatika fejlődése milyen új kihívásokkal szembesít bennünket a jövőben. A tanulmány kilenc olyan veszélyforrást valószínűsít, amelyek már 2017-ig világszerte gondot okozhatnak az informatikában tapasztalható technológiai trendek és felhasználói szokások miatt – mondta Sallai György, a KPMG igazgatója. 3. […]

Friss, ropogós