A sorrend: Lenovo, HP, Dell

IBMA személyi számítógépek értékesítése terén a Lenovo volt a piacvezető, az első negyedévben 17,548 millió, az egy évvel korábbinál 42,3 százalékkal több személyi számítógép értékesítésével. Piaci részesedését pedig 25,1 százalékra növelte 23,3 százalékról. A Lenovo jórészt annak köszönhette eladásainak messze a piaci átlag feletti növekedését, hogy alkatrészeinek nagy részét “házon belül” gyártja, így nem volt annyira kitéve a félvezető áramkörök hiányának, mint a többi gyártó. A rangsorban a második a HP volt az első negyedévben 14,963 millió személyi számítógép eladásával, ami a piaci átlagnál nagyobb 34,6 százalékos növekedéssel 21,4 százalékra bővítette piaci részesedését 21 százalékról. A tavalyi első negyedévi visszaesés a HP-t érintette a leghátrányosabban, az idei nagy növekedés tehát jórészt az alacsony bázisnak tulajdonítható. A harmadik helyen álló Dell 12,9 százalékkal növelte eladásait 11,542 millióra, piaci részesedése így 16,5 százalékra csökkent 19,3 százalékról. A Dell átlag alatti növekedése az üzleti célú számítógépekre kihegyezett termékportfóliójának tulajdonítható. Így kimaradt a lakosság körében népszerű termékcsaládok forgalmának robbanásszerű növekedéséből.

Bőven a piaci átlag felett növelte eladásait az Apple, 48,6 százalékkal 5,572 millióra, ami az idén nyolc százalékos piaci részesedéshez volt elegendő számára a tavalyi első negyedévi 7,1 százalék után. Az Acer 3,968 millió személyi számítógépet értékesített az idei első negyedévben, 36,6 százalékkal többet a tavalyinál, piaci részesedése pedig 5,7 százalékra emelkedett 5,5 százalékról. Az ASUS is a piaci átlag felett, 39,7 százalékkal növelte eladásait 3,742 millióra, piaci részesedése 5,4 százalékra emelkedett 5,1 százalékról. Az összes többi személyiszámítógép-gyártó a piaci átlag alatt növelte együttesen eladásait, 26,4 százalékkal 12,532 millióra az idei első negyedévben. Együttes piaci részesedésük 17,9 százalékra csökkent 18,7 százalékról.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.