A kormány megvédi a “magyar google-adót”

david-es-goliatAz uniós bírálat ellenére a magyar kormány elkötelezett a reklámadó szabályainak megtartása mellett, és mindent elkövet azért, hogy megvédje azt az “innovatív magyar kezdeményezést”, amellyel a reklámtevékenységet végző világcégektől is beszedhető az állami költségvetést megillető adó — közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel.

Az EB pénteken hozta nyilvánosságra, hogy az uniós joggal összeegyeztethetetlen állami támogatásnak tartja a reklámadó mértékrendszerét, emellett elrendelte az általa vélelmezett gazdasági előny megszüntetését. A brüsszeli testület azt kifogásolta, hogy azoknak a vállalkozásoknak, amelyeknek a reklám közzétételéből származó nettó árbevétele nem éri a százmillió forintot – az adózással összefüggő adóadminisztrációs költségek minimalizálása miatt -, nem kell reklámadót fizetni.

Az NGM szerint a bizottság döntése ellentétes az uniós joggal. A reklámadó sávosan progresszív mértékrendszere ugyanis nem sérti az állami támogatási szabályokat, mert az azonos helyzetben lévő vállalkozásoknak, vagyis az azonos árbevétellel rendelkezőknek azonos összegű adót kell fizetniük – áll a közleményben. Hozzátették, így a szabályozás eleve nem lehet szelektív, nem eredményezhet állami támogatást, és mindezt az Európai Bíróság több releváns ítélete is alátámasztja.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Harminc ezerrel nőtt a UPC előfizetők száma a harmadik negyedévben

hét nov 7 , 2016
Több mint harmincezerrel, mintegy 1,9 millióra nőtt a UPC Magyarország előfizetőinek száma a harmadik negyedévben az előző negyedévhez képest – közölte a cég. Ezen belül a szélessávú internet előfizetők száma 555 ezer fölé emelkedett, ami az előző év azonos időszakához viszonyítva hét százalékos növekedés, a mobilüzletág előfizetőinek száma pedig meghaladja az […]