A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 670 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot, miután megállapította, hogy a cég megtévesztette a fogyasztókat 0 forintos vagy kedvezményes készülékárakat reklámozó kampányaival 2016 augusztusától 2017 áprilisáig. A GVH közleménye szerint a Magyar Telekom megtévesztően sugallta lakossági ügyfeleinek szóló, akkori reklámkampányaiban, hogy a mobiltelefon-készülékekért kizárólag a feltüntetett árat kell fizetni. A reklámokból ugyanis nem derült ki, hogy a telefonkészülékekhez kapcsolt, kétéves hűségidővel értékesített tarifacsomagok havidíja a telefonok árának egy részét is tartalmazza. A hirdetések alapján a fogyasztók nem ismerhették az előfizetésbe beépített árrész nagyságát, így végső soron azt sem, hogy milyen áron jutnak a készülékekhez. A versenyhivatal vizsgálatában feltártak alapján az előfizetőknek a kétéves hűségidő alatt NEXT S csomag esetén 36 ezer forinttal, NEXT M csomag esetén 96 ezer forinttal többet kellett fizetniük, mintha ugyanazon előfizetésre készülékvásárlás nélkül szerződtek volna. A hivatal álláspontja szerint így megtévesztő volt a reklámkampányokban feltüntetett, kedvezményesnek mondott, esetenként 0 forintos ár.
És még ez is...
-
2014. május 5.
Pályacsúcsa ellenére is csak második az Apple
-
2014. február 12.
Az Ericssoné az örmény e-Egészségügyi rendszer
-
2015. január 22.
A Lenovo vállalati termékeinek disztribútora lett az Avnet
-
2014. november 3.
A T-Systems megcsípte az ELMŰ-ÉMÁSZ-t
-
2016. június 3.
Sportmecénássá válik a Huawei magyarországon