Pályacsúcsa ellenére is csak második az Apple

mobilAz okostelefon-piacot a Samsung uralja, bár eladásainak 22 százalékos növekedése ellenére is az első negyedévben 30,2 százalékra csökkent a piaci részesedése a tavalyi első negyedévi 31,9 százalékról — közölte csütörtökön az International Data Corporation (IDC) piackutató vállalat. A Samsung 85 millió készüléket értékesített az első negyedévben.

A második Apple “házi” rekordot állított be: először értékesített egy negyedévben 40 milliónál több okostelefont – bár piaci részesedése ezzel együtt is csökkent. Az Apple 43,7 millió okostelefont értékesített, 16,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 15,5 százalékra csökkent 17,1 százalékról.

A harmadik Huawei 13,7 millió készüléket értékesített, 47,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 4,3 százalékról 4,9 százalékra növekedett.

A Lenovo 12,9 millió készüléket adott el az idei első negyedévben, 63,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése ezzel 3,6 százalékról 4,6 százalékra emelkedett.

Az LG 12,3 millió, az előző évinél 19,4 százalékkal több eladott készülékkel 4,4 százalékos piaci részesedést ért el, kisebbet az egy évvel korábbi 4,7 százaléknál.

Az összes többi gyártó együttesen 113,9 millió készüléket értékesített az első negyedévben, 35,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, együttes piaci részesedésük pedig 40,5 százalékra emelkedett 38,5 százalékról.

Az IDC prognózisa szerint az okostelefon-eladások az idén egymilliárdról 19,3 százalékkal 1,2 milliárdra emelkednek, azaz a növekedés mértéke elmarad majd a 2013-as 39,2 százaléktól.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.