Sheryl Sandberg, a Facebook második számú vezetője bejelentette, hogy a vállalat szabályozni fogja a kisebbségeket és nehéz körülmények között élőket célzó hirdetéseket. A szabályozás a lakás-, és hitelkínálatokra, valamint állásajánlatokra vonatkozó hirdetéseket érinti. Az intézkedés ok nem tisztán emberbaráti, mint Sandberg írta: ezzel véget vetnek a különböző emberi jogi szervezetek által a Facebook ellen indított perek sorának is. „Régi hagyomány a lakhatás, munkahely és hitelképesség alapján történő hátrányos megkülönböztetés, és ezt a kártékony magatartást nem szabad a Facebook reklámjai révén is folytatni” – fogalmazott Sandberg. Egyúttal bejelentette azt is, hogy egyezségre jutottak az ügyben az Amerikai Polgárjogi Unió (ACLU) nevű befolyásos szervezettel is, amely a legtöbb pert indította a vállalat ellen. Az intézkedés részeként betiltják azokat a reklámokat, amelyek a lakás- és hitelkínálatokat, valamint állásajánlatokat életkor, nemi hovatartozás, vagy lakóhely alapján fogalmazzák meg. Elemzők szerint a hitelkínálatokat reklámozók például előszeretettel vesznek célba kisebbségeket és nehéz helyzetben lévőket, de azonnali hitelt kínálva uzsorakamatot szednek.
Next Post
Az Európai Bizottság újabb 1,5 milliárd euróra büntette a Google-t a versenyszabályok megsértése miatt
szo márc 23 , 2019
És még ez is...
-
2012. január 23.
Olyan egyszerű, hogy világsiker lehet a Hi!temptation
-
2014. május 7.
Okostelefon-függők az újságírók
-
2017. november 1.
November 24-ig lehet nevezni az InnoMax Díjra
-
2014. január 29.
ABESSE az első hazai Yammer partner