A brit külügyminiszter és a belügyminiszter szerint is a közösségi médiaportáloknak a jelenleginél aktívabban fel kell lépniük az online felületeikkel visszaélő terroristák ellen.
Boris Johnson (képünkön) brit külügyminiszter a közösségi médiafelületek fenntartóit és az internetszolgáltatókat bírálta egy brit lapnak nyilatkozva. Johnson „gusztustalannak” nevezte, hogy ezek a cégek még dzsihadista tartalmak mellett megjelentetett hirdetésekből is anyagi hasznot húznak. Hozzátette: a közösségi médiacégeknek olyan új rendszereket és algoritmusokat kell kifejleszteniük, amelyek érzékelik és eltávolítják ezeket a tartalmakat. Johnson szerint ideje, hogy e vállalatok „felelősségteljes magatartást tanúsítsanak, mivel ezt eddig nem tették”.
Amber Rudd belügyminiszter szerint a brit kormány hamarosan közzéteszi felülvizsgált terrorizmusellenes stratégiáját, amelynek sarkalatos fontosságú eleme lesz a fellépés az online felületeken terjedő radikalizáló tartalmak ellen. Rudd a szerdai londoni merényletre utalva azt írja: minden támadás újból és újból igazolja az internet szerepét az erőszakra uszító tartalmak és a szélsőséges ideológiák minden létező formájának terjesztésében. A brit hatóságok máris komoly erővel lépnek fel ez ellen: 2010 óta, az erre szakosított rendőrségi ügyosztály jelzései alapján több mint 250 ezer olyan internetes tartalmat távolítottak el, amelyek valamilyen módon a terrorizmushoz kötődtek. A hatóságok azonban ezzel a feladattal nem tudnak egyedül megbirkózni, ehhez szükség van az olyan közösségi médiavállalatok segítségére is. Rudd szerint ezeknek a közösségi oldalaknak új technológiákat kell kidolgozniuk a globális fenyegetés elleni fellépéshez.
"Johnson (képünkön)" és a gusztustalanság, nagyon találó!