Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahová a fogyasztók regisztrálhatnak, és lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, elkerülve a bírósági eljárást. Attól, hogy egy fogyasztó részt vesz az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíti el a jogát arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyen igénybe követelése érvényesítéséhez. Kérheti például bíróságtól európai fizetési meghagyás kibocsátását, amelyhez egy formanyomtatványt kell kitölteni. Hiánytalan kitöltés esetén a bíróság harminc napon belül kibocsátja a fizetési meghagyást. A kibocsátás után a kötelezettnek harminc nap áll rendelkezésére, hogy vitassa a követelést, egyébként végrehajthatóvá válik. Ha vitatja a követelést, akkor pedig per formájában folytatódik az eljárás. Ha a fogyasztó úgy dönt, választhatja rögtön a peres utat is, amelyet a bírósághoz benyújtott keresetlevéllel tud megindítani. Kérés esetén ezekről a lehetőségekről az online vitarendezési kapcsolattartó pontok tájékoztatják a fogyasztót.
És még ez is...
-
2015. június 8.
Kinövik a vállalatok a hálózataikat
-
2022. december 14.
Musk folytatja az ámokfutást
-
2013. október 15.
Még nyílt a gyermekbarát tartalmak versenyre
-
2013. február 19.
A PayPal a legismertebb digitális- és mobilfizetési platform
-
2012. december 14.
Az álom: egyetlen kábelen megkapni mindent