Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahová a fogyasztók regisztrálhatnak, és lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, elkerülve a bírósági eljárást. Attól, hogy egy fogyasztó részt vesz az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíti el a jogát arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyen igénybe követelése érvényesítéséhez. Kérheti például bíróságtól európai fizetési meghagyás kibocsátását, amelyhez egy formanyomtatványt kell kitölteni. Hiánytalan kitöltés esetén a bíróság harminc napon belül kibocsátja a fizetési meghagyást. A kibocsátás után a kötelezettnek harminc nap áll rendelkezésére, hogy vitassa a követelést, egyébként végrehajthatóvá válik. Ha vitatja a követelést, akkor pedig per formájában folytatódik az eljárás. Ha a fogyasztó úgy dönt, választhatja rögtön a peres utat is, amelyet a bírósághoz benyújtott keresetlevéllel tud megindítani. Kérés esetén ezekről a lehetőségekről az online vitarendezési kapcsolattartó pontok tájékoztatják a fogyasztót.
És még ez is...
-
2019. december 6.
A Delta Csoport 31,3 milliárd forintra növelte éves árbevételét
-
2014. január 10.
Nő a kábelen netezők száma
-
2015. július 26.
Az OGA örül a Lenovónak
-
2015. január 28.
Leállt a rendszer, meghosszabbítja akcióját a Publio
-
2012. augusztus 8.
T-Mobile: villámnet a metróban
-
2016. június 14.
UBER már Kazahsztánban is