Az androidos készülékek piacát változatlanul a Samsung uralja, hiszen egymaga több készüléket adott el tavaly, mint a sorban utána következő öt gyártó együttesen — derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) piackutató vállalat felméréséből. A Samsung azonban nagy piaci részesedése ellenére sem érezheti magát biztonságban, ugyanis eladásai tavaly szinte stagnáltak, míg a piaci növekedést a Huawei, a Lenovo (a megvásárolt Motorolával együtt), az LG Electronics, a Xiaomi és a ZTE eladásai fűtötték fel. Tavaly az iOS operációs rendszer piaci részesedése kissé csökkent, 14,8 százalék lett a 2013-as 15,1 százalék után. Az eladások viszont 25,6 százalékkal nőttek, közel megegyező mértékben a piac 27,7 százalékos növekedésével.
A 2014-es év nagy vesztese a BlackBerry operációs rendszer lett: az eladások 69,8 százalékkal estek vissza, a piaci részesedés 0,4 százalékra csökkent a 2013-as 1,9 százalékról. A BlackBerry azonban az idén tízmillió készüléket tervez értékesíteni, ami 72 százalékos növekedést jelent majd a tavalyi 5,8 millióhoz képest. A Windows operációs rendszeren futó készülékek eladásai 4,2 százalékkal nőttek tavaly, ez azonban kevésnek bizonyult a piaci részesedés megtartásához, ami 2,7 százalékra csökkent 3,3 százalékról. Tavaly a többi operációs rendszer (Firefox, Sailfish, Tizen, stb…) elenyésző szerepet játszott a mobiltelefonok piacán annak ellenére is, hogy eladásaik 234,8 százalékkal nőttek. Ennek köszönhetően 0,6 százalékos részesedésre tettek szert a 2013-as 0,2 százalék után.