Fantaszikus kutatási erdmény: a bezártság növeli a közösségi média használatát

szociális médiaA magyarok 63 százaléka szerint a közösségi média jelentette a fő kapcsolattartási lehetőséget a világjárvány alatt — olvasható egy napokban nyilvánosságra hozott kutatásban.

A felmérés szerint a magyarok tíz éve viszonylag aktívak a közösségi médiában, a lakosság csupán három százaléka nem használja ezeket a platformokat. A közösségi médiát használók platformonként átlagosan napi egy-két órát töltenek el online. Az is kiderült, hogy a világjárvány befolyásolta a magyarok közösségi médiahasználatának gyakoriságát, a megkérdezettek negyven százaléka többször használta a közösségi médiát, mint a világjárvány előtt. A kutatás alapján 78 százalék a közösségi médiát elsősorban a barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra, 63 százalék szórakozásra, 59 százalék érdekes témák követésére, 39 százalék a helyi közösséggel való kapcsolattartásra használta, de gyakori volt az, hogy munkahelyi okokból volt szükség az ilyen típusú online jelenlétre. A pandémia idején a magyarok 34 százaléka állította, hogy a közösségi média az első számú forrása volt a világjárványról szóló híreknek. A kutatás kimutatta azt is, hogy a legkedveltebb csatorna a Facebook, ezt követi a YouTube, az Instagram, a Pinterest, a Twitter és WhatsApp. Aktivitás szempontjából a Facebook az a közösségi médiaplatform, amelyeken a magyarok a legaktívabbak, 59 százaléka a magyar felhasználóknak ugyanis legalább hetente egyszer posztol a Facebookon – írják a közleményben. A kutatás rámutatott arra is, hogy megoszlanak a vélemények a közösségi média társadalmi hatásáról. A megkérdezettek 29 százaléka úgy gondolja, hogy negatív a hatása, míg 21 százalék szerint pozitív. Példaként említik, hogy a magyarok több mint fele emlékezett olyan esetre, amikor a közösségi média felületein olvasott tartalom negatív hatással volt a mentális egészségére.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.