A Xerox friss felmérése szerint a megkérdezettek többsége (76 százalék) világszerte úgy látja, hogy a nyomtatás, a nyomtatott dokumentumok nem fognak eltűnni az életünkből. Ugyanakkor egyre inkább látszik, hogy a kétdimenziós verziót lassan felváltja a 3D, és a nyomtatás kifejezés apránként egészen új értelmet nyer, többek között az egészségügy területén. A digitális technológia mindinkább kihasználja a perszonalizáció nyújtotta előnyökat. Többek közt a csomagolás területén érhető tetten a gyors fejlődés, ahol olyan személyre szabott megoldások fejlesztése zajlik, amelyekkel a vásárlók speciális igényei még jobban kielégíthetőek.
„Képzeljük csak el, milyen lenne, ha a gyógyszertárban kapott pirulák csomagolásán nem általános leírást találnánk, hanem a saját, éppen aktuális egészségi állapotunkhoz igazodót, amely nem csupán a készítmény mellékhatásaira hívja fel a figyelmet, hanem kiemelten azokra a veszélyekre is, amelyek nagyobb eséllyel jelentkezhetnek nálunk” – vázol fel egy lehetséges, jövőbeni felhasználási módot Michelle Chrétien, a Xerox Kanada vezető kutatója. Hozzátette, az intelligens csomagolás előnyei tovább fokozhatóak a 3D nyomtatással. Például amikor bevásárolunk, akkor okoseszközeink kapcsolatba lépnek a nyomtatott elektronikával ellátott termékekkel, és – szintén intelligens – háztartásunk adatai alapján jelzik, ha az adott árura szükségünk van.