Nagyon egységesek lesznek a közigazgatás informatikai rendszerei

Tovább egységesítik a közigazgatás informatikai rendszereit – jelentette be a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. igazgatója szerdán Budapesten, a Központosított kormányzati informatikai rendszer bővítése (KKIR3) projekt sajtótájékoztatóján.

Dömötör Csaba közölte, hogy a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív Programból finanszírozott projektet a jövő év végén zárják le. Bogó Viktor projektmenedzser tájékoztatása szerint 2,5 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást kaptak az adminisztratív terhek csökkentése konstrukció keretében. A konzorciumvezető a NISZ, míg a másik konzorciumi tag, a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség minőségbiztosítási szerepet tölt be – tette hozzá. A projekt célja kettős: hatékonyságnövelés és költségcsökkentés – hangsúlyozta Bogó.

Egyszerűsítenék a minisztériumok közötti „hétköznapi” folyamatokat, támogatnák az intézményi integrációkat, miután a kormány tavaly elhatározta, hogy átalakítja az államigazgatási szervezetrendszert, sok háttérintézményt minisztériumokba olvaszt be. Mivel egyre több az adat, meg kellett oldaniuk, hogy olyan egységes kommunikációs felületet hozzanak létre, amely egyrészt hatékonyabbá teszi a kormányzati munkát, másrészt csökkenti az elektronikus tárhelyek túlzsúfoltságát. Szavai szerint a projektnek – amelynek az előkészítési szakaszát már lezárták – négy, jól elkülöníthető eleme van. Az ellátási környezet korszerűsítése – például egységes minisztériumi felhasználó-kezelés és -kiszolgálás kialakítása, ügyfélszolgálati azonosítási rendszer fejlesztése -, az alkalmazási szolgáltatások modernizációja, a központi infrastruktúra bővítése és korszerűsítése, valamint ügyféloldali fejlesztések – például a hang- és nyomatszolgáltatás -modernizációja. A projektet a tervek szerint a jövő év december 31-én fejezik be.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Bazi nagy siker az online számlanyitás

szo szept 2 , 2017
ShareTweetPinShareAz MKB Bank július 20-án indította online számlanyitási szolgáltatását. Az azóta eltelt rövid időszak alatt több mint száz új ügyfél nyitott számlát személyes megjelenés nélkül, a videó chat funkciónak köszönhetően. Online szerződéskötés esetén a lakossági ügyfelek azonosítása és a szerződéskötés személyes megjelenés nélkül, videó chat funkción keresztül történik. Az MKB […]

És még ez is...