Közös fellépés a félrevezető utazásfoglalási weboldalak ellen

Az Európai Bizottság és a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságai fellépnek a félrevezető utazásfoglalási weboldalak ellen.

Miközben az internetes szálloda- és repülőjegy-foglalás egyre általánosabbá válik, a fogyasztók mind több problémával szembesülnek az online utazási szolgáltatások terén. Az Európai Fogyasztói Központok szerint az említett szolgáltatásokkal kapcsolatos sérelmek a leggyakoribb fogyasztóvédelmi panaszok közé tartoznak. Az Európai Bizottság és az Unió fogyasztóvédelmi hatóságai 2016 októberétől kezdődően 352, EU-szerte elérhető ár-összehasonlító és utazásfoglalási weboldalt vontak összehangolt átvilágítás alá.

A vizsgálat során megállapították, hogy az árak 235 weboldal – vagyis az ellenőrzött weboldalak kétharmada – esetében nem voltak megbízhatók. Előfordult például, hogy a weboldalak az árat a foglalási folyamat későbbi szakaszában a fogyasztó tájékoztatása nélkül új elemekkel növelték, vagy hogy a meghirdetett akciós árakon valójában nem kínáltak szolgáltatást. A hatóságok felkérték az érintett weboldalakat, hogy hozzák összhangba az általuk alkalmazott gyakorlatokat az Unió fogyasztóvédelmi jogszabályaival, amelyek előírják az árak teljes átláthatóságát, valamint az ajánlatok egyértelmű ismertetését már a foglalási folyamat kezdeti szakaszában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Kispálya: 1,2 millió forintos pályázatot hirdetett a Magyar Telekom

ked ápr 11 , 2017
ShareTweetPinShareA Magyar Telekom – a Kitchen Budapesttel együttműködésben – pályázatot hirdet, ahol többek között a közlekedés, utazás, esemény-orientált megoldások, otthoni környezet, illetve a logisztika területéről várnak NarrowBand-IoT (NB-IoT) alapú ötleteket. A pályázatra elsősorban egyetemisták, fejlesztők, mérnökök, közgazdászok, startupok vagy vállalkozások jelentkezését várják. Az érdeklődök június 5-ig egyénileg vagy csapatban nevezhetnek […]
Dobó Mátyás

És még ez is...