Adatvédelmi hiányosságok fékezik a használt mobiltelefonok piacát

A használt mobiltelefonok piaca egy növekvő bevételforrás lehetne az iparági szereplők számára. Ehhez meg kellene nyerni a fogyasztók bizalmát, és meggyőzni őket, hogy érdemes szakértő kezekbe adniuk a használt készülékeket.

A használt mobiltelefonok piaca azonban még gyermekcipőben jár. A Blancco nemzetközi kutatása szerint a megkérdezettek 58 százaléka nem cseréli be régi készülékét, amikor újat vásárolt. Ez az arány meglepően magas Németországban (79 százalék), míg például az árérzékenyebb Indiában csupán 32 százalék. A vizsgálat szerint a vásárlók két okból nem szokták beszámíttatni a régi készülékeiket. Az esetek közel felében (42 százalék) ezt nem ajánlják fel a számukra, vagyis a szolgáltatók kihagyták ezt a lehetőséget. Az esetek 37 százalékában viszont inkább az egyik családtagnak adták tovább a használt készüléket. A kutatás szerint a vásárlók érzékenyek az adatvédelmi problémákra: a kétharmadukat nagyon is. A mobiltelefon-előfizetők egynegyedét pedig olyan szinten zavarja ez a kérdés, hogy inkább el sem adja használt készülékét. Ha hozzátesszük, hogy ez a prémium szegmensre igaz a leginkább, akkor úgy is fogalmazhatunk, hogy egy tudatos ügyfél inkább bevállal egy százezer forintos bukást, mint hogy hagyja, hogy más kezekbe kerüljön nagy értékű használt készüléke, és vele az adatai. Ugyanakkor a vásárlók csaknem kétharmada azt is jelezte, hogy amennyiben a szolgáltatók szigorúbb ellenőrzési megoldásokat alakítanának ki, és garantálnák az adatok törlését, akkor szívesen beszámíttatnák használt telefonjaikat egy új készülék vásárlásakor. Ehhez a szolgáltatóknak olyan rendszert kellene bevezetniük, amely felülírással garantálja minden személyes és vállalati adat törlését, és az adattörlés eredményét jegyzőkönyvben is tanúsítja. A Blancco feltehetően azért vizsgálta a kérdéskört, mert rendelkezik ilyen megoldással.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.