Veszélyes a 18 éven aluliakra a Kulcs a zárját című sorozat

Kulcs a zárját sorozatNem megfelelően osztályozta egy sorozat Magyarországon is elérhető epizódjait a Netflix. A Médiatanács emiatt a holland társhatósághoz fordult, amely változtatott a korhatári jelölésén.

Állampolgári bejelentés alapján, a klasszifikációs rendelkezések érvényesülése szempontjából vizsgálta a Médiatanács a Netflix lekérhető (streaming) médiaszolgáltatáson elérhető, Locke & Key – Kulcs a zárját című sorozat első évadának második epizódját, amelyet „13+” korhatári jelöléssel tett elérhetővé Magyarországon a médiaszolgáltató. A testület szerint a műsorszámot a filmben található erőszakos szexuális jelenetek miatt magasabb korhatári kategóriába (18 éven aluliak számára nem ajánlott) kellett volna sorolni, ezért a hatósági ellenőrzés megállapításait továbbította a holland társhatóság, a Commissariaat voor de Media részére. A holland hivatal a teljes sorozatot megvizsgálta, és arról tájékoztatta az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot, hogy a sorozat Hollandiában elfogadott korhatári besorolása 16+, tehát az egyes epizódokat ezzel a jelzéssel kellene elérhetővé tenni Magyarországon is. A Netflix a vizsgálat nyomán 16+ jelölésre változtatta a műsorszám korhatár-besorolását a Magyarországon elérhető médiaszolgáltatásában is.

Tudtad?!?

A Médiatanács rendszeresen ellenőrzi a médiatörvény előírásainak betartását a reklámok közzététele során. A hatóság 2011 közepén létrehozott egy reklámadatbázist, amelynek keretében tartalomelemzésnek veti alá a legnézettebb televíziókban első alkalommal közreadott reklámokat. Az adatfelvételt közel száz szempont alapján végzik el, ami egyedülállónak számít hazánkban. Az NMHH Műsorfigyelő és -elemző Igazgatóságának elemzése szerint 2023-ban a vizsgált 77 médiaszolgáltató 5727 új reklámszpotot tett közzé több mint nyolcmillió alkalommal. Az első alkalommal bemutatott új reklámfilmek számát tekintve 2014 óta november számít a legerősebb hónapnak. Ennek két oka van: az egyik a Black Friday, a másik a karácsony közelsége. Kiderül a kutatásból az is, hogy a legtöbb új reklámot hétfőn adják közre, az év legerősebb napjának pedig november 1-je bizonyult 145 friss szpottal.

A hirdetések átlagosan 20-30 másodperc hosszúak. Arra alapozva, hogy a háztartásokban a fogyasztói döntések többségét hagyományosan a nők hozzák meg, a reklámok nagyobbrészt őket szólították meg. A kiskorúakat célzó reklámok száma csökkent az előző évhez képest, a gyerekcsatornák nézői pedig leggyakrabban a nagy játékgyártók hirdetéseivel találkozhattak. A szépkorúakat leginkább gyógyhatású készítményekkel próbálják megszólítani a hirdetők, és az is megfigyelhető, hogy a korábbi évekhez hasonlóan az ezer és tízezer forint közötti értéket képviselő termékeket reklámozták leggyakrabban. A reklámok szektor szerinti megoszlásában a kereskedelem dominált (42,7 százalék), amit a gyógyhatású készítmények (13,8 százalék), majd a szabadidő kategória (7,4 százalék) követett. A legtöbbet szerepeltetett híresség 2023-ban is Csonka András volt, akit az egyik élelmiszerlánc reklámkampányában 91-féle szpotban is láthattak a nézők.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az antibiotikum-rezisztencia terjesztéséért felelős DNS-szakaszt találtak

hét ápr 1 , 2024
ShareTweetPinShareA szalmonellabaktérium két olyan DNS-szakaszát azonosították az Agrár-biotechnológia és precíziós nemesítés az élelmiszer-biztonságért Nemzeti Laboratórium kutatói (Agrár-biotechnológia NL), amelyek felelősek az antibiotikum-rezisztencia baktériumok közötti terjesztéséért. A humán- és állategészségügy egyik legjelentősebb problémája az antibiotikum-rezisztencia gyors terjedése, ennek megoldásában vesznek részt az Agrár-biotechnológia NL Mikrobiológiai szekciójának kutatói. A közelmúltban a rezisztens […]

És még ez is...