Új szintre léphet a hazai e-kereskedelem

A hazai online kiskereskedelmi forgalom 2019-ben elérte a 781 milliárd forintot, ez 17 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest – derül ki a Reacty Digital és az eNET Internetkutató közös e-kereskedelmi kutatásaiból. A legnépszerűbb online vásárolt termékkategóriák a ruházat/cipő/táska (57 százalék), a mobiltelefon és kiegészítők (56 százalék), illetve a játék/ajándék (52 százalék). Az online vásárolt szolgáltatások közül kiemelkedik a szállásfoglalás (60 százalék), ezt követi a belépőjegy (mozi, kiállítás) (44 százalék), valamint a biztosítás (37 százalék). Az online vásárlások átlagos kosárértéke 2019-ben megközelítette a húszezer forintot, legmagasabb kosárérték az építkezés/felújítás kategóriában figyelhető meg, míg a legalacsonyabb az ételrendelés esetén. A 18-79 éves magyarok közül tízből kilencen vásároltak már valamit online. Az utóbbi években növekszik a heti, illetve havi rendszerességgel vásárlók aránya, tehát egyre gyakoribbak a rendelések. Legtöbbször kis értékű (ötezer forint alatti) rendelésekről van szó, az érték növekedésével pedig csökken a vásárlások gyakorisága. A kényelem és a kedvező ár évek óta fontos érv az online vásárlás mellett, de idén a biztonság szerepe is jelentősen felértékelődött a járványhelyzet következtében.

Tavaly óta másfélszeresére nőtt azok aránya, akik a számukra nem megfelelő fizetési vagy szállítási módok miatt nem vásárolnak meg egy terméket egy adott webáruházban. A 18-79 év közöttiek hatvan százalékával fordult már elő, hogy el sem kezdte, vagy megszakította vásárlását azért, mert nem talált számára megfelelő fizetési módot, míg a szállítási módok esetében 49 százalék volt ez az arány. Online vásárláskor a készpénzmentes fizetést (elsősorban bankkártyával valamely bank rendszerén keresztül) részesítik előnyben legtöbben (45 százalék), de az utánvétes fizetés továbbra is népszerű. Igaz, ebben az esetben is megfigyelhető egyfajta eltolódás a készpénzmentesség irányába, egyre többen fizetnek kártyával a futárnál, ha erre lehetőségük van. Egy átlagos webáruház egyébként négyféle fizetési lehetőséget ajánl, a legszélesebb körben elérhető megoldás a készpénzes utánvét, illetve a banki átutalás, ami azt mutatja, hogy a kínált és a fogyasztók által kedvelt fizetési módok nem minden esetben vannak összhangban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Izgalmas, eredeti eredmény: a Dell szerint egyre több az adatvédelmi incidens és a kibertámadás

szo jún 20 , 2020
ShareTweetPinShareA Dell Technologies bejelentette Global Data Protection Index 2020 Snapshot felmérésének eredményeit, amely többek között azt a témát járja körül, hogy a fejlett technológiák milyen hatást gyakorolnak az adatvédelmi felkészültségre. A felmérés eredményei szerint a cégek átlagosan majdnem negyven százalékkal több adatot kezelnek, mint egy évvel ezelőtt. Egy ilyen mértékű […]
biztonság

És még ez is...