Nőnek a biztosítási igarág digitalizációra fordított kiadásai egy kutatás szerint

A biztosítók informatikai kiadásai globálisan évi 5,2 százalékkal bővülnek 2022-ig és elérik a 126 milliárd dollárt, a növekedés motorja az új, ügyfélközpontú technológiák bevezetése az IDC piackutató és a Liferay szoftverfejlesztő vállalat közös tanulmánya szerint. Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője azt állítja, hogy a biztosítási iparág a digitalizáció terén lemaradásban van. A kutatás szerint a megkérdezett biztosítótársaságok mintegy 31 százaléka tervezi, hogy ügynökeit virtualizálja, azaz olyan digitális platformokat telepít az ügyfelek és a biztosítási tanácsadók közé, amin keresztül személyre szabott információkkal lehet az ügyintézést kezelni.

A társaságok hatvan százaléka legfontosabb célként az ügyfelek vonzását, megtartását és a modernizált kommunikációt jelölte meg. Az ügyvezető hangsúlyozta, egyre látványosabb, ahogy a digitalizáció megváltoztatja az ügyfelek szokásait. Hozzátette, hogy a biztosítási iparág szereplőinek az üzleti folyamatokba célszerű beilleszteni a mesterséges intelligenciát, a big data technológiát, az IoT (Internet of Things) modelleket, meg kell érteni az ügyfelek elvárásait, illetve figyelemmel kell kísérni a vevői interakciókat. A megkérdezett társaságok mintegy 60 százaléka már ezeknek az irányoknak az alapján alakítja át működését.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.