Meg fogsz döbbenni: a világ informatikája számokban XXXVI.

matekMagyarországon az Intel felmérése szerint 2014-ben a vállalatok 18 százaléka támogatta a saját eszközök munkahelyi használatát, ám az elmúlt évben további hat százalék irányozott elő ilyen jellegű intézkedést, mivel ettől az elavult eszközpark gyors korszerűsítését remélik.

A pc-s játékok a reneszánszukat élik: elemzők szerint a piacuk 2018-ra meghaladja majd a 35 milliárd dolláros méretet, részben a kiváló grafikának és processzorteljesítménynek, részben az e-sportok és az ingyenes játékok iránti rajongás megállíthatatlan növekedésének.

A Kaspersky Lab és a B2B International 2015-ös tanulmányai szerint (amelyet 5500 it-szakember közreműködésével végeztek el, 25 országban szerte a világon) a megkérdezettek 28 százaléka számolt be a biztonságos adattörlés hiánya miatt bekövetkező véletlen adatszivárgásról.

A hálózatba kapcsolt viselhető eszközök piaca a becslések szerint önmagában évente 35 százalékkal fog nőni. Azonban sok hálózatba kapcsolt eszköz és az általuk cserélt adatok védtelenül maradnak, és ez a helyzet egyre súlyosabbá fog válni, ahogy minél nagyobb számban használják őket fizetésre.

A McKinsey egy 2014-es felmérése szerint egy vállalat akár harminc százalékkal több egy alkalmazottra jutó profitot realizálhat innovatív HR-technológiák bevezetésével. A Towers Watson kutatása szerint a HR-rel kapcsolatos Big Data-alkalmazásra és analitikára fordított összegek 2015-ben már a vállalatok TOP 3 HR-célú kiadásai közé tartoztak.

A Huawei magyarországi leányvállalata mostanra közvetve több mint 2500 munkavállalót foglalkoztat Magyarországon és közel hatszáz beszállítóval áll kapcsolatban. A vállalat eddig kétszázmillió eurót, mintegy 65 milliárd forintot fordított magyarországi beruházásokra, ezzel a második legnagyobb kínai befektetőnek számít Magyarországon.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.