Egyre többen vásárolunk külföldön

A Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke meghaladta az ezermilliárd forintot tavaly, ami nagyjából 13 százalékos növekedést jelent – derül ki az eNet elemzéséből. E szerint négy év alatt több mint 2,5-szeresére nőtt a belföldi e-kiskereskedelmi piac: míg 2014-ben csupán 273 milliárd forint volt a webáruházak belföldi online nettó forgalma, 2018-ban már elérte a 669 milliárd forintot. A több mint ötezer e-kiskereskedő internetes értékesítése alapján a teljes kiskereskedelmen belül az online értékesítés aránya elérte a hét százalékot, ami 13 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

Már minden második online vásárló külföldről is rendel – 3,1 millióan -, és tavaly az eNET becslése alapján bruttó 400-420 milliárd forintot költhettek el a magyar internetezők külföldi webáruházakban, piactereken. Mindez azt is jelenti, hogy a Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke kétszámjegyű növekedéssel meghaladta az ezer milliárd forintot 2018-ban. Korábban, 2017-ben egy online vásárlás átlagos értéke 13 400 forint volt, 2018-ban elérte a 15 400 forintot. Az egy online vásárlóra jutó éves átlagos online forgalom pedig 111 ezer forintról 124 ezerre nőtt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Kampány indul az online reklámiparban alkalmazott törvényellenes módszerek ügyében

pén jún 7 , 2019
Kilenc EU-s ország tizennégy emberi jogokat és digitális jogokat védő szervezetének részvételével, a Civil Liberties Union for Europe (Európai Szövetség a Szabadságjogokért — Liberties)  koordinálásával ma indul #StopSpyingOnUs (ne kémkedjenek utánunk) kampányunk, amelynek keretében egyszerre több helyütt nyújtunk be panaszt a viselkedésalapú reklámiparban alkalmazott törvényellenes módszerek ügyében. Többek között Németország, […]