Csúnyán visszaesett az online kiskereskedelem

zuhanAz online kereskedelem szereplői a karácsonyi szezon után nagyobb visszaesést érzékelhettek, mivel – a hagyományos kiskereskedőkhöz viszonyítva – esetükben kisebb a súlya az alapvető napi fogyasztási cikkeknek. Ennek megfelelően visszafogottabban ítélték meg mind az eltelt, mind a következő három hónapot. A magyar gazdaság kilátásait ugyanakkor kevésbé látták borúsan, mint az előző negyedévben – derül ki a GKI Digital – Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei második negyedéves felméréséből.

Az áruházak ennek ellenére optimisták és az év további részére javulásban bíznak. A legnagyobb forgalmat lebonyolító hat szektor (szépség/egészség, műszaki cikk, számítástechnika, itthon/kert, játék/kultúra, ruházat/sport/divatkiegészítők) a tavalyi 133 milliárdos összesített forgalomhoz képest mintegy 15 százalékos bővüléssel számol, így 2014-re 152 milliárd forintos összesített forgalmat várnak. Ez a teljes piac (15 szektor) vonatkozásában a tavalyi kétszázmilliárd forint körüli nagyságrenddel szemben, 220-230 milliárdos éves forgalmat feltételez.

A hatok az év első három hónapjában, együttesen 27 milliárd forint forgalmat bonyolított, ami 45 százalékkal marad el 2013 utolsó, ünnepi negyedévének eredményétől, és 18 százaléka az éves, tervezett 152 milliárdos forgalomnak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

900 ezer eurót kalapoztak össze egy online újságra

ked jún 17 , 2014
A közösségi finanszírozás (crowdfunding) módszerével 15 ezer előfizetőt és összesen 900 ezer eurót gyűjtött határidőre egy német online újság, a Krautreporter.de. “Ti vagytok a crowd (sokaság, közösség), mi vagyunk a riporterek, és együtt mi vagyunk a Krautreporter” – áll a portált bemutató szövegben, amely szerint azért van szükség az új […]